لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    دلایل تاثیرگذاری زیاد بازاریابی پیامکی
    آیا شما تاکنون تعجب نکرده اید که چرا بازاریابی پیامکی موبایلی تا این حد تاثیرگذار بوده است؟ آن حتی از بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی نیز تاثیرگذارتر بوده است و مشخصاً به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر است. خوب، پس بیایید درباره دلیل این تاثیرگذاری صحبت کنیم.
    روح اله عبدالهی
    1396/01/28

    3745 نفر

    من می توانم با پرسیدن یک سوال این موضوع را خلاصه کنم و آن این است که: " شما در یک روز چه تعداد پیامک را می خوانید یا ارسال می کنید؟ بله، پاسخ شما همان چیزی بود که من فکر می کردم، یعنی شما احتمالاً تعداد زیادی از پیامک ها را خوانده و ارسال می کنید. این پاسخ شماست، زیرا بسیاری از مردم نیز همانند شما اکثر پیامک های دریافتی خود را باز کرده و می خوانند، همین موضوع است که این سرویس را تا این حد تاثیرگذار کرده است. بنابراین اجازه دهید کمی عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چرا از پیامک ها به عنوان طلای بازاریابی یاد می کنند.


    بازاریابی پیامکی به این دلیل تاثیرگذارتر است که ...

    تقریباً هر کسی دارای یک نوع دستگاه موبایل است و برای بسیاری از مردم دستگاه موبایل تنها منبع آنها برای دسترسی به اینترنت است. همان طور که قبلاً اشاره کردیم، میزان باز و خوانده شدن پیامک ها تقریباً 98 درصد است، به طوری که فقط حدود 1 درصد از آنها اسپم (هرزنامه) هستند. وقتی شما این مقدار را با میزان باز و خوانده شدن ایمیل مقایسه کنید، که در حدود 22 درصد است و اکثر آنها نیز اسپم هستند، برای استفاده از آن جای تردید باقی نمی ماند! فقط از خود بپرسید که به کدامیک از این روش ها بیشتر توجه خواهید کرد؟ علاوه بر این، بازاریابی پیامکی مخاطبان هدفمند بیشتری را ایجاد می کند. درباره این فکر کنید که پیامک ها مستقیماً به شخصی ارسال می شوند که شما می خواهید با آن تماس داشته باشید و اختصاصی هستند و این ویژگی چیزی نیست که در بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد.


    میزان  بالاتر  نقش  مشتری

    اکثر مردم در طول روز بارها گوشی خود را چک می کنند. این مسئله برای بسیاری از افراد به عنوان یک اعتیاد و برای بعضی جنبه ضرورت پیدا کرده است، اکثر آنها به طور مضطربانه و مشتاقانه ای منتظر آخرین اخبار، اطلاعات، نرم افزارها، ترندها و البته پیامک ها هستند. این یک اتفاق هیجان انگیز است و این ماهیت انسان است که می خواهد از همه چیز مطلع باشد. قبول کنید که اینگونه است. آیا این موضوع دقیقاً در مورد شما هم صدق می کند؟ اگر نه، پس تبریک می گویم، شما یکی از معدود افرادی در جهان هستید که در طول روز یا زندگی خود وابستگی اعتیاد گونه به موبایل خود ندارند.

    علاوه بر این، مردم بسیار مراقب هستند که چه برندی را انتخاب می کنند، بنابراین آنها می توانند محتوا و تبلیغات برندهای مورد پسند خود را دریافت کنند. این بدین معناست که شما از طریق بازاریابی موبایلی می توانید مخاطبان مشتاقی داشته باشید که به برند شما وفادار هستند، به طوری که آنها را به اقدام وادار می کند.


    بازاریابی موبایلی در مقایسه با  بازاریابی ایمیلی و شبکه های اجتماعی

    بازاریابی ایمیلی در گذشته تاثیرگذاری بیشتری نسبت به امروز داشته است، دلیل آن نیز این حقیقت است که مصرف کنندگان امروزه با ایمیل های اسپم بی شماری بمباران می شوند و صدها ایمیل در روز دریافت می کنند که محتوای آن را دوست نداشته و در نتیجه آن را نادیده می گیرند. همین موضوع در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز صدق می کند، به طوری که آن قبلاً روش اجتماعی و جذابی برای ارتباط با دوستان و خانواده محسوب می شد، اما اکنون این روش به یک کابوس بی پایان تبلیغاتی تبدیل شده است که به این زودی ها پایان نخواهد یافت، به همین دلیل، پیام های این نوع شبکه ها نیز نادیده گرفته می شوند.

    اما از سوی دیگر، نرخ 98 درصدی باز و خوانده شدن پیامک‌ها نشان می‌دهد که مردم به دریافت پیامک‌ها علاقه دارند، حداقل فعلاً. علاوه‌براین، پیشنهادات بازاریابی پیامکی در مقایسه با پیشنهادات چاپی به طور متنوع تری ارائه می شوند. بازاریابی موبایلی تقریباً یک بازار اشباع نشده است که هنوز توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار نمی گیرد. بنابراین، وقت آن است که استفاده از این فرصت داغ را آغاز کنیم.


    تعامل با برند و آگاهی

    بازاریابی پیامکی این فرصت را ایجاد می کند تا مشتریان نقش بیشتری داشته باشند. شما با ارسال تبلیغات پیامکی یا هر چیز دیگری که احتمالاً باز و خوانده می شود، برعکس ایمیل، باعث می شوید که مشتری از طریق ارتباط پیامکی دوطرفه و با ادبیات خاص خود با کسب و کار شما تعامل فوری برقرار کند. این موضوع در نهایت باعث وفاداری مشتری شده و اعتماد ایجاد می کند و نیز به ساخته شدن برند شما و محبوبیت آن در صنعت کمک می کند.

    همچنین اثبات شده است که بازاریابی پیامکی در فروش های هنگام حرکت موثرتر است، زیرا شما وقتی در هنگام عبور مشتری پیام ارسال کنید، آنها به احتمال زیاد در کنار کسب و کار شما توقف می کنند زیرا در منطقه شما قرار دارند. در حالی که ایمیل به دلیل ماهیت اینترنتی تحویل پیام، در فروش های متحرک آنلاین موثرتر است. وقتی شما یک مشتری را به فروشگاه خود می کشید فرصت های بیشتری برای نمایش محصولات یا خدمات دیگر پیشنهادی خود به آنها خواهید داشت. تلاش های شما باعث می شود که فروش محصولات و خدماتی که مشتریان حتی به آن فکر نکرده بودند یا به آن علاقمند نبوده اند نیز افزایش یابد.


    پیگیری و تحلیل آسان می شود

    با استفاده از بازاریابی پیامکی شما می توانید به راحتی رفتارهای خرید مشتریان خود را پیگیری و تحلیل کنید. شما می توانید پیگیری کنید که چه کسی پیام شما را می خواند و فرقی نمی کند که اقدامی انجام بدهد یا ندهد. و بسته به فناوری مورد استفاده شما، مانند Geo-fencing (سیستم ارسال پیامک در یک محدوده مشخص)، وقتی آنها در محدوده مشخصی از محیط پیام رسانی شما باشند، شما حتی می توانید به آنها یک پیامک اطلاع رسانی ناخواسته (push notification) ارسال کنید. این کار امکان بازاریابی هدفمندتری را برای شما فراهم می کند که به تدریج مشتریان شما را به محدوده کسب و کار شما می کشاند، حتی زمانی که آنها برنامه ای برای توقف در محدوه شما ندارند.

     

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها