لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    7 آمار کلیدی در زمینه بازاریابی پیامکی
    در این مطلب قصد داریم آمارهای جالبی را عرضه کنیم که خوانندگان با مطالعه اش بزرگی اثرگذاری بازاریابی اس ام اسی را بر روی بیزنس های مختلف متوجه شوند.
    هنگامه خدابنده
    1396/02/14

    3295 نفر

    گرچه چند سالی است که از فراوانی تلفن های موبایل می گذرد، اما تلفنهای هوشمند تقریبا تازه کار خود را شروع کرده‌اند. بنا به آمارها، برای اولین بار سال 2013 بیش از یک میلیارد تلفن هوشمند به فروش رسید. علیرغم این موضوع، بسیاری از شرکت‌ها همچنان از بازاریابی اس ام اسی و فواید آن بی‌بهره مانده‌اند.

    مالکیت تلفن هوشمند

    تعداد 5.1 میلیارد از میان 6.8 میلیارد نفر مردم که روی کره زمین شرکت می کنند تلفن همراه دارند که بازار بسیار بزرگی است. در واقع، تکنولوژی برای برخی از افراد بسیار مهمتر است تا بهداشت دهان و دندانشان، زیرا تنها 4.2 میلیارد نفر از مردم جهان مسواک دارند. به عنوان یک بازاریاب لازم است شما نیز در کمپین های خود صرفا صاحبان تلفن های هوشمند را هدفگیری نکنید. به یاد داشته باشید برخی از مخاطبانتان به هر حال تلفن ساده ای دارند، اما باز هم قادر به دریافت اس ام اس هستند.

    زمان پاسخ سریع

    به صورت متوسط، 90 دقیقه زمان صرف پاسخگویی به یک ایمیل می شود، اما البته برخی از افراد ماهها یا روزها چک کردن صندوق ایمیلشان طول می کشد. اما در مورد پیام های اس ام اس همین نرخ متوسط پاسخ دهی 90 ثانیه است. بسیاری از افراد تلفن همراهشان را با خود به همه جا می برند و بنابراین امکان اینکه پیام دریافتی را به سرعت مشاهده کنند بسیار بالاست.

    باید توجه داشت لزوما همه افراد ایمیل های خودشان راچک نمی کنند و حتی اگر این کار را بکنند، شاید امکان پاسخ دهی مستقیم را نداشته باشند. اما این وضعیت در مورد پیام های متنی فرق می کند، زیرا به محض دریافت و صرف نظر از اینکه کجا باشید امکان جواب دهی هست.

    نرخ باز کردن

    حدود 98 درصد از تمام پیامک‌ها باز می شوند، این نرخ در مورد ایمیل ها 20 درصد است. هرچند بازاریابی ایمیلی دارای فواید خاص خود است اما به نظر می رسد احتمال دریافت شدن پیام و پاسخ دادن به آن در صورتی که از نوع اس ام اس باشد بالاتر برود. در مورد رسانه های اجتماعی هم همین جریان صدق می کند، به این ترتیب که تنها 12درصد از پست های فیسبوک و 29 درصد از توییت ها خوانده می شوند. یادتان باشد که نادیده گرفتن اس ام اس دریافتی بسیار مشکل است ، اما از آنجاییکه هزاران پست رسانه های اجتماعی هر روز منتشر می شود، احتمالا مشتریانتان نیز  از اکثریت چنین پیام هایی عبور می کنند.

    مصرف‌کنندگان پیام‌های اس ام اسی را ترجیح می‌دهند

    نه تنها بازاریابی پیامکی موثرتر است، بلکه مصرف کنندگان هم آن را ترجیح می دهند. حدود 75 درصد از افراد دوست دارند آفرهای موجود را از طریق اس ام اس دریافت دارند، تا اینکه تبلیغات را روی اپلیکیشن های موبایلی مشاهده کنند یا موقع وب گردی. دریافت کردن پیام متنی امری عادی است، اما افراد به هر حال دوست ندارند تبلیغات مانعی در فعالیت های روزانه شان ایجاد کند. در صورتی که به افراد این گزینه داده شود که بسته به میل خودشان این تبلیغات را دریافت کرده یا نکنند، آنگاه تصور می کنند کنترل پیام هایی را که می بینند دارند و مجبور به دیدن این تبلیغات نیستند.

    کم بهتر از زیاد است

    برخی اوقات دانستن زمانبندی دقیقی که باید برای ارسال پیام‌های بازاریابی به مشتریان صرف شود مشکل است. نباید تعداد پیام‌های ارسالی بسیار پایین باشد، در غیر اینصورت مشتریانتان وجود شما را فراموش می‌کنند، اما اگر پیام‌ های زیادی بفرستید هم باعث فراری دادنشان می‌شود. حدود 83 درصد از افراد تنها خواستار دریافت داشتن حداکثر دو پیام در ماه هستند. تنها دو درصد هستند که دوست دارند بیشتر از 5 پیام را در ماه دریافت کنند. به نظر می‌رسد دو عددی جادویی باشد، زیرا اگر بیشتر از دو عدد پیام بفرستید باعث می‌شود برخی از مشتریانتان تصمیم به لغو آبونمان خود بگیرند.

    برنامه‌های وفادارای اس ام اسی واقعا جواب می‌دهد

    احتمالا زمانش رسیده تا از ارائه کارت های امتیاز که ایده ای قدیمی است دست بکشید و به جایش برنامه های وفاداری مشتریان خودتان را روی اس ام اس ببرید. بیش از نیمی از مشتریان (75 درصد) خوشحال می شوند که برای برنامه های وفاداری مشتریان ثبت نام کنند. افزون بر این، 90 درصد از مشتریانی که در چنین برنامه هایی ثبت نام می کنند احساس کسب ارزش را دارند. یادتان باشد که از اس ام اس می توان به منظورهایی بیشتر از صرفا ارسال تبلیغات و آفر استفاده کرد.

    اکثریت مشتریان هنوز بازاریابی نشده‌اند

    حدود 80 درصد از مشتریان هنوز پیام های بازاریابی اس ام اسی را از برندهای محبوب خودشان دریافت نداشته اند. این مسئله نشان می دهد که بسیاری از بیزنس ها خود را از فرصت دسترسی به بازاری عظیم محروم ساخته اند. اگر شخصی طرفدار برند شماست، احتمالا دوست دارد پیام های متنی بازاریابی را از شما دریافت دارد و  شما باید از این فرصت استفاده کنید. برای اینکه این طرفدار حس خاص بودن داشته باشد کمپین ویژه ای را طراحی کنید که آفرهای منحصر به فردی را مخصوص آنها صرفا طراحی کند. به این ترتیب نشان می دهید که مشتری برایتان اهمیت دارد و بیشتر ترجیح می دهید این مشتریان را برای خودتان حفظ کنید تا اینکه سراغ رقبایتان بروند

    اگر آمارهایی که ارائه شد برایتان معنادار بوده باشد، پس بدانید که احتمالا در اثر عدم استفاده از بازاریابی اس ام اسی به عنوان بخش بزرگی از کمپین بازاریابی تان، دارید سود بزرگی را از دست می دهید. به گفته شرکت کوکاکولا 75 درصد از بودجه موبایل خود را صرف بازاریابی اس ام اس می کند و دلیل این مسئله نیز بسیار  واضح است، زیرا به این ترتیب نه تنها بازدید بیشتری را به سایت خود جلب کرده و مشتریان ثابت بیشتری را جلب می کنید، بلکه در حفظ وفاداری مشتریان هم موثر است.

     

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها