لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    آیا پیامک می‌تواند زندگی شما را نجات دهد؟
    در این مقاله نقش سرنوشت ساز پیامک را در کنترل بیماری و نجات افراد در نقاط جهان را بررسی کرده‌ایم
    محسن زارع
    1396/02/21

    3617 نفر

    با افزایش همیشگی تعداد کسب و کارهایی که دارند از پیام رسانی پیامکی استفاده می کنند، ما یک اینفوگرافی را فراهم آورده ایم که 35 تا از مواردی که استفاده از پیامک در این صنایع برجسته بوده را پوشش می دهد.

    کنترل شیوع ابولا در سیرا لئون

    با شیوع گسترده ابولا در سال 2014، صلیب سرخ همراه با ارائه دهندگان  محلی خدمات موبایل  حداقل دو میلیون پیامک را در هر ماه ارسال نمود و اطلاعات مهم  مربوط به سلامت  را به ساکنان محلی سیرا لئون عرضه می کرد. در مناطقی که دسترسی به اینترنت کم بود و جوامع دور دست قابل دسترس نبودند، پیام رسانی متنی سریع تبدیل به یک وسیله مرجح برای کمک به کارگران یدی و به منظور آموزش عموم تبدیل شد. از آنجا که اکثریت جمعیت سیرا لئون – 69 درصد آنها- یک موبایل دارند این کار انجام گرفت. هدف پیامک ارائه حمایت و مشاوره به افرادی بود که نشانه های ابولا را دارند همچنین به آنها کمک می کرد که درمان اولیه را آغاز کنند. استفاده از پیامک برای پخش اطلاعات اورژانسی برای جامعه سیرا لئون باعث جلوگیری از گسترش ویروس ابولا شد و این کار را با فراهم آوردن اطلاعات سلامت به طور شفاف و سریع در سرتاسر این منطقه موجب این کار شد.

    حمایت از زنان باردار در تانزانیا

    در دیگر بخش های افریقا، فناوری تلفن موبایل یک ابزار اساسی برای ارتباط با کسانی بود که در مناطق دوردست تانزانیا هستند. با 25 میلیون مخاطب، این کشور دارای بالاترین نرخ پیامهای متنی است که در ماه ارسال می شود  این گزارش را مرکز تنظیمات ارتباطی تانزانیا داده است. با استقرار این مرکز در نوامبر سال 2012، عبارت Wazazi Nipendeni ( به معنی والدینم دوستم دارند) به یک کمپین پیامکی رایگان سلامت برای کمک به زنان باردار تشکیل شد – بالای 125000 زن در این کمپین عضویت یافتند. بیش از 5 میلیون پیام متنی اکنون به مخاطبین ارسال می شود که بسیاری از آنان در مناطق روستایی تانزانیا زندگی می کنند. به این جمعیت اطلاعات سلامتی و یادآوری قرار ویزیت با دکترشان به طور مستقیم به موبایلشان ارسال می شود.

    تشویق اهدای خون در سوئد

    یک ابتکار جدیدی که برای مقابله با کمبود خون در کشورش سوئد اجرا شده، استفاده مرکز خون سوئو از فناوری موبایلی برای ارسال پیام های متنی به اهدا دهندگان و گفتن این نکته که خونی که اهدا کرده اند کی مورد استفاده قرار گرفته است. اهدادهنگان همچنین زمانی که خون می دهند یک پیام تشکر دریافت می کنند و وقتی هم که خونی که داده اند مورد استفاده قرار گرفت یک پیامک دیگری نیز دریافت می کنند. پیام رسانی موبایلی این امکان را به مرکز خون می دهد که همیشه ارتباطشان را با اهدا دهندگان در راه خیلی  شخصی حفظ کنند. مرکز خون معتقد است که با دادن این بازخورد مثبت و شخصی به اهدا دهندگان و گفتن اینکه آنها چه کمکی به دیگران کرده اند نه تنها موجب قدردانی از آنها است بلکه این پیامک ها آنها را تشویق می کند که دوباره خون بدهند.

    درمان بیماران اورژانسی در فلوریدا

    با یک توسعه انگیزشی در شرایط اتاق های درمان بیماران در اورژانس، بیمارستان رائولرسون در فلوریدا یک اطلاع دهنده ای را معرفی کرده که در واقع سرویس پیامکی است که به کارکنان بیمارستان امکان ارتباط با بیماران را بر اساس وضعیت اورژانسی بودن آنها می دهد. بیماران اورژانسی می توانند این پیام های متنی را با آشنایانشان به اشتراک بگذارند و می توانند به آخرین اطلاع از وضعیت ویزیت بیماران دیگر نیز دست پیدا کنند. میانگین مدت زمان انتظار در بیمارستان برای این بیماران نیز از طریق پیامک قابل دسترسی است.

    مدیریت سیل در سنگاپور

    سنگاپور یک جزیره استوایی است که دور ور آن دریاست و در زمان بادهای موسمی روزهای پربارانی را تجربه می کند. در سه دهه اخیر؛ این کشور باران های خیلی سنگینی را تجربه کرده است. رشد مناطق روستایی باعث می شود طوفان های مناطق آبی از طریق کانال های مناطق توسعه یافته به آنجا هدایت شوند. برای شناخت اثر شرایط آب و هوایی نامساعد ، مرکز هواشناسی سنگاپور به پیامک روی آورده تا باران هایی که موجب آسیب به آن  کشور می شود را به شهروندان اطلاع دهد. پیامک به مخاطبان امکان می دهد بدانند کی و در کجا احتمال باران سنگین است و وضعیت جذر و مد دریا چگونه است. همچنین این روزها به آن ها اطلاع داده می شود که آیا باران سنگین متوقف شده یا خیر. همچنین به آنها پیام داده می شود که انتظار باران سنگین وجود ندارد.

    کمک به ترک سیگار در ایالات متحده

    SmokefreeTXT یک برنامه پیام رسانی متنی است که مخصوصا برای نوجوانان و بزرگسالان امریکایی که می خواهند سیگار را ترک کنند طراحی شده است. این برنامه همچنین برای ارائه مدت ترک سیگار به منظور تشویق آنان و مشاوره برای کمک به کسانی که ترک کرده اند ایجاد شده است. کاربران در طول روز 5 پیامک دریافت می کنند و می توانند حمایت های اضافی را با ارسال کلید واژه مخصوص به این سامانه به دست آورند.

     

    نظرات شما!

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها