لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    مزایای پیامک برای افزایش قابلیت‌های خدمات ارتباط با مشتریان
    یکی از آسان ترین، سریع ترین و مناسب ترین روش هایی که مردم می توانند با سرویس خدمات مشتریان مشاغل در زمینه مشکلات خود ارتباط برقرار کنند از طریق پیامک است. ما در این مطلب به این موضوع می پردازیم.
    روح اله عبدالهی
    1396/03/08

    4005 نفر

    در دوره ای که ما می توانیم حتی از آن سوی دنیا نیز از طریق سرویس های اسکایپ، توییتر، پیامک و فیس بوک لایو با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنیم، مشتریان انتظار دارند تا ایجاد ارتباط با مشاغل مورد استفاده خود آسان باشد.

    در واقع بیش از نیمی از مصرف کنندگان سرویس پیامک را به کانال های ارتباطی دیگر ترجیح می دهند. دلیل آن چیست؟

    •     سریع بودن – ارسال یک یا دو پیامک بسیار سریع تر از انتظار در پشت خط تلفن خدمات مشتریان، گفتگو با مشاور آنلاین، نوشتن ایمیل یا نامه نگاری است.
    •     ارسال پیامک از هر نقطه از جهان – مشتریان نیازی به دسترسی به اینترنت ندارند، همچنین مکان نیز اهمیتی ندارد و هر وقت به مشکلی برخورد کنند می توانند فوراً با شما ارتباط برقرار کنند.
    •     راحتی – مشتریان می توانند مشکلات خود را در مسیر رفتن به محیط کار یا هر جای دیگر رفع کنند. به طوری که اغلب حتی اگر سرشان شلوغ باشد نیز می توانند یک پیامک بفرستند.
    •     هزینه – امروزه اکثر کاربران تلفن همراه پیامک های رایگان را به عنوان بخشی از بسته های تماس یا صرفاً بسته های پیامک از طرف اپراتورها دریافت می کنند، در نتیجه ارتباط با خدمات مشتریان از طریق پیامک اغلب رایگان است.

    با توجه به مطلوبیت این کانال ارتباطی، قرار دادن خدمات مشتریان در کمپین های بازاریابی پیامکی اهمیت زیادی دارد.

    مدیریت سفارش ها

    علاوه بر ارسال ایمیل ها یا هشدارهای نرم افزاری، شما می توانید از سرویس پیامکی خود برای کنترل و مدیریت پیام های تبادلی استفاده کنید. سفارش ها می تواند با یک پیامک ساده به مشتری تایید شوند، علاوه بر این، بعد از ارسال و تحویل سفارش نیز پیامک آن به مشتری ارسال می شود. شما باید این آپشن پیامکی را در هنگام خرید سرویس به مشتریان پیشنهاد کنید زیرا آنها قدردان شما خواهند بود اگر در هنگام خرید انتخاب های متعددی پیش روی آنها بگذارید.

    هشدارها و یادآوری کننده های پیامکی

    یکی از رایج ترین کاربردهای بازاریابی پیامکی به عنوان سرویس مشتریان، در صنایع خدماتی و بهداشتی است. یک پیام سریع برای یادآوری قرار ملاقات به بیمار یا مشتری اگرچه کار ساده ای است اما خدمت با ارزشی محسوب می شود. گیرنده های پیامک یادآوری کننده قدردان آن خواهند بود و این کار به کاهش تعداد قرار ملاقات های حضور یافته نشده کمک می کند.

    مزایای هشدارهای پیامکی صرفاً به صنایع خدماتی محدود نمی شود، بلکه هر کسب و کاری که می خواهد رویداد ها و فروش های آتی یا تبلیغات خود را به مشترکین یادآوری کند می تواند از این سرویس استفاده کند.

    امتیاز منحصر بفردی که پیامک نسبت به انواع یادآوری کننده ها و هشدارهای دیگر مانند پست های رسانه های اجتماعی دارد این است که اکثر مردم گوشی های خود را با خود به همراه دارند و حدود 98 درصد پیامک ها باز و خوانده می شوند. این بدین معناست که احتمال خوانده شدن یادآوری کننده های پیامکی بیشتر از ایمیل ها یا رسانه های اجتماعی است که فقط ممکن است به صورت دوره ای خوانده شوند، به همین دلیل پیامک ابزار مناسبی برای هشدارهای لحظه آخری است.

    دریافت بازخورد مشتریان

    مزیت دیگر پیامک این است که آن یک روش ارتباط دو طرفه است. مشتریان شما از طریق پیامک می توانند به صورت سریع و راحت پاسخگوی پیام شما باشند. طیف گسترده ای از روش ها وجود دارند که شما می توانید از سرویس پیامک دو طرفه برای بهبود سرویس مشتریان خود استفاده کنید:

    •     قرارها – از گیرندگان درخواست کنید تا به یادآوری‌کننده قرارهای شما پاسخ دهند و حضور یا عدم حضور خود را به طور قطع تایید کنند یا اینکه در صورت تمایل آن را لغو کرده یا زمان آن را تغییر دهند.
    •     پرسش ها – امکان طرح سوال را برای مشتریان فرآهم کنید و به صورت فوری از طریق عوامل ارتباط آنلاین به آنها پاسخ دهید.
    •     کلمات کلیدی برای پرسش ها – دامنه ای از کلمات کلیدی را برای مشتریان خود فرآهم کنید تا بسته به نوع پرسش خود از آنها استفاده کنند، برای مثال کلماتی مانند HOURS یا DELIVERY. سپس یک پاسخ خودکار به مشتریان ارسال کنید تا اطلاعات مورد نیاز و روش کسب آن را به آنها اطلاع دهید.
    •     پیام های خودکار – شما همچنین می توانید پلتفرم های بازاریابی پیامکی استفاده کنید که به صورت خودکار دامنه ای از کلمات کلیدی انتخاب شده در پیامک های دریافتی را شناسایی کرده و پرسش های رایج تر را دسته بندی می کنند. سپس این سیستم یک پاسخ خودکار در مورد چگونگی حل مشکل ارسال می کند و یا از طریق یک لینک مشتری را به بخشی از سایت شما که راه حل مشکل در آن ارائه شده هدایت می کند.
    •     روبات های گفتگو – حتی پلتفرم های بازاریابی پیامکی پیچیده تر نیز از روبات های گفتگو استفاده می کنند تا بتوانند پرسش های متعدد بخش خدمات مشتریان را روان تر مدیریت کنند. این روبات ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی  همانند یک شخص واقعی می توانند از طریق پیامک به مشتریان پاسخ دهند.

     

     

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها