لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    15 تاکتیک برای موفقیت در بازاریابی پیامکی
    در صورتی که بخواهید در کاری استاد شوید ، باید وقت و زحمت زیادی را صرف یاد گرفتن رموز آن کار کنید. همین مسئله در خصوص کمپین های بازاریابی اس ام اسی هم صدق می کند.
    هنگامه خدابنده
    1396/04/12

    3507 نفر

    در صورتی که درصدد ترویج دادن محصول خود به دیگران و رشد دادن بیزنس تان هستید،  هیچ راهی ندارید مگر اینکه اقدام به بازاریابی برای مخاطبان با استفاده از ابزارهای تلفن همراه نمایید. مشتریان امروزه همگی از تلفن های همراه استفاده می کنند،، زیرا هم اکنون استفاده از این وسیله در سطح جهانی از "دسترسی به اینترنت ثابت" هم پیشی گرفته است .صرف نظر از اینکه از آگهی های بنری  مناسب تلفن همراه استفاده شود یا آگهی هایی که در گیم های ویدئویی نمایش داده می شود یا کدهای QR ، انواع و اقسام روش ها برای انتشار دادن اخبار در مورد خودتان و رساندن آن به گوش مشتریان وجود دارد.

    بازاریابی از طریق سرویس پیام کوتاه یکی از همین روش هاست و این سیستم بازاریابی، دارای بازگشت بالا و سرمایه گذاری اندک می باشد که طی آن از پیام های متنی برای انتقال دادن محتوا یا آفر به مشتریان استفاده می شود. دلایل بسیاری هم برای امتحان کردن این روش وجود دارد که از هزینه شروع نسبتا پایین  تا درصد بالای امکان باز شدن و خوانده شدن پیام های متنی را شامل می شود. در صورت استفاده موفق، پلت فورم موثری برای برقراری ارتباط با مشتریان موبایل به دست ایجاد می شود. در ادامه برخی از موثرترین تاکتیک های اس ام اسی را می آوریم که به تقویت نرخ های پاسخ کمک می کنند.

     

    1) ارائه دادن مشوق

    با ارائه دادن کوپن یا معاملات از طریق متون برای آندسته از مشتریانی که آبونمان سرویس اس ام اسی شما شده اند آنها را وسوسه کنید. به این ترتیب است که مشتریان حس می کنند گویی بخشی از یک باشگاه یا اجتماع خاص هستند.

     

    2) پیام های کوتاه و جذاب بنویسید

    بیش از 90 درصد از تمامی پیام های اس ام اسی ظرف مدت 3 دقیقه خوانده می شوند، که باعث می شود ارسال اس ام اس روش خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان باشد . با توجه به اینکه در قالب اس ام اس تنها از 160 کاراکتر می توان استفاده کرد ، اطمینان یافتن از اینکه محتوی اس ام اس نوشته شده مرتبط با موضوع بوده و ارزش بالایی را منتقل می کند الزامی است تا بدین ترتیب مشتری انگیزه لازم را برای پاسخ مثبت دادن داشته باشد.

     

    3) فراخوان واضحی در متن اس ام اس بنویسید

    دو فاکتور موتور محرکه کمپین اس ام اسی عبارتند از: کلمه کلیدی و کد کوتاه . در صورتی که مایل هستید تا مشتریانتان در کمپینی شرکت داشته باشد که باعث شود تا کلمه کلیدی شما را به شماره 5 رقمی ارسال کنند (منظور همان کد کوتاه است) اطمینان حاصل کنید دو آیتم یاد شده حتما لحاظ شده باشند و در پیام اصطلاحا گم و گور نشوند

     

    4)  ام ام اس(سرویس پیام چندرسانه ای) را در پیام خود ادغام کنید

    در صورتی که 160 کاراکتر پیش فرض کفاف کار شما را نمی دهد، می توانید از ام ام اس استفاده کرده و اقدام به ارسال کلیپ های ویدئویی یا تصاویر برای مشتریان کنید.

     

    حتی می توانید از URLهای مربوط به سایت یوتیوب هم استفاده کنید  و مشتریان را به صورت بصری  با بیزنس خود آشنا نمایید.

     

    5)  رقابت های جذابی خلق کنید.

    هنگامی که مشتریان وارد رقابتی شده یا استفاده از سرویس را انتخاب می کنند وب سایت یا لینک های مربوط به رسانه های اجتماعی را در متن پاسخ اتوماتیک خود قرار بدهید. این روشی راهی سریع و ساده برای متصل ساختن مشتریان به صفحات مختلفی است که در فضای مجازی در اختیار دارید و آنها را ترغیب به کلیک کردن روی لینکها می کند.

     

    6)  با متون ارسالی مشتریان خود را ترغیب نمایید

    پیامک هایی که می‌فرستید می‌تواند به گونه‌ای باشد که مشتریان را نسبت به به اشتراک گذاری لینک‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی کسب و کارتان با دیگران برانگیزد. بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ دهان به دهان می‌باشد، و برای پاداش‌دهی به افرادیکه دیگران را به برند شما ارجاع داده‌اند می‌توانید از در نظر گرفتن معامله خاص یا محصولی مجانی برایشان استفاده کنید.

     

    7) حس فوریت را به مشتریان خود القا کنید.

    اضافه سازی  تاریخ انقضا مشتریان را ترغیب می کند تا سریع تر پاسخ بدهند، به شما نیز در دست یابی به نتایج یا کسب اطلاعات به سریع ترین شیوه ممکن یاری می رساند.

     

    8) در صورتی که آفری را به مشتریان خود می فرستید، آن را به صورت انحصاری طراحی کنید.

    در متنی که خطاب به این مشتریان ارسال می کنید بنویسید که این معامله برای تمامی مشتریان وی آی پی ارائه شده است تا به این ترتیب مشتریان حس خاص بودن کنند. در صورتی که آفرهای عرضه شده شما برای همه در دسترس باشد آنوقت آبونمان سرویس شدن جذابیت کمتری پیدا می کند

     

    9)  از متن های ارسالی خود به عنوان طعمه هایی برای جذب مشتریان به سایت های اجتماعی استفاده کنید.

    هر نوع مسابقه یا رقابتی را که بر روی صفحات خود در رسانه های اجتماعی عرضه کرده اید از طریق متونی که به مشتریان می فرستید ترویج کنید. می توانید به این ترتیب از طریق صفحات یاد شده هرچه بیشتر مشارکت مشتریان را برانگیزید اما حواستان باشد از اس ام اس هم برای هدایت کردنشان استفاده کنید.

     

    10) سوال بپرسید یا نظرسنجی ارسال کنید.

     از مشتریان عقیده آنها را در مورد محصول یا ایده یا حتی اگر لازم است درباره اقدام به راه اندازی صفحه کسب و کار روی پلت فورم رسانه اجتماعی جدید بپرسید. بعد از انکه نتایج مدنظرتان بدست آمد، آنها را برای مشتریان فرستاده یا نتایج را روی یکی از صفحات رسانه های اجتماعی خود پست کرده و آبونمان شده ها را به سمت آن جا هدایت کنید.

     

    11) از پیام متنی به عنوان ابزار پیگیری ایمیل استفاده کنید.

    امروزه به طور کلی مشتریان هر دو نوع پیام های متنی و ایمیل را بر روی ابزار موبایل خود دریافت می کنند، که باعث تقویت نرخ پاسخ و مشارکت دهی آنها در گفتگو ها می شود.

     

    12)متون را در زمان مناسب بفرستید.

    زمان هایی را برای ارسال پیام متنی در نظر بگیرید که مشتریانتان سرشان خلوت باشد، به عنوان مثال قبل یا بعد از کار یا در زمان صرف ناهار. به عنوان یک قاعده کلی، متون را قبل از 9 صبح یا بعد از 9 شب ارسال نکنید.

     

    13)مخاطبان کم سن و سال تر را در کمپین خود مشارکت بدهید.

    جوانان 18 الی 49 ساله به همراه ابزارهای موبایلی متنوع بزرگ شده اند و نسبت به جوانان متولد سال های اوج انفجارجمعیت در ارسال و دریافت متن اس ام اس ماهرتر هستند.

     

    14) از مشتریان در مورد اولویت هایشان سوال کنید.

    از مشتریان بپرسید که دوست دارند چه هنگامی پیام دریافت کنند و چه نوع اطلاعاتی مورد نیازشان است. سپس برنامه اس ام اسی خود را برای انکه با خواسته هایتان تناسب داشته باشد سفارشی سازی کنید.

     

    15)متون خود را شخصی سازی کنید.

    مشتریان بیشتر به مطالبی پاسخ می دهند که مستقیم خطاب به آنها نوشته شده باشد، بنابراین هر جا امکان داشته باشد نام آبونمان شده های خود را وارد کنید. به علاوه می توانید بر مبنای اولویت های مشتریانتان متون مرتبط تری را خطاب به آنها ارسال کنید.

    همانند هر روش بازاریابی دیگری هرچه زمان بیشتری را صرف کسب مهارت در زمینه کمپین اس ام اسی کنید، تعامل بیشتری از جانب اجتماع مشتریان هدف برمی انگیزید. در صورتی که بتوانید نرخ پاسخ های ارسالی به اس ام اس هایتان را افزایش بدهید، اس ام اس ابزاری خواهد بود که به شما در تعیین جایگاه شرکتتان کمک کند. آمارهایی که بدست می آید به شما در تنظیم اهداف،شناخت جایگاه کسب و کارتان و تصمیم گیری در مورد آینده اش کمک می کند.

     

     

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها