لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    7 دلیل نیاز مشاغل کوچک به پیامک
    با توجه به فراگیر شدن پیامک در بین کاربران موبایل در سراسر جهان و محبوبیت آن ما در این مطلب قصد داریم به مزایای سرویس پیام کوتاه برای مشاغل کوچک و خرده فروشی ها بپردازیم.
    روح اله عبدالهی
    1396/06/28

    2727 نفر

    طبق پژوهش موسسه نیلسن، 91 درصد مردم همیشه گوشی موبایل خود را به همراه دارند. با این وجود، علیرغم نفوذ زیاد گوشی های هوشمند، اکثر مشاغل کوچک هنوز از تمام مزایای بالقوه سرویس پیام کوتاه برای افزایش فروش ها، بهبود تجربه مشتریان و کاهش هزینه های عملیاتی خود آگاه نیستند. در این مطلب ما به 7 دلیل قانع کننده برای بهره مند شدن از قدرت پیامک اشاره می کنیم.

    همانند تمام مشاغل دیگر برای مشاغل کوچک نیز دو مزیت عمده در زمینه پیامک وجود دارد. اولین مزیت آن فراگیر بودن آن است: تمام گوشی های موبایل دارای قابلیت ارسال و دریافت پیام هستند و تقریباً هیچ کاربری را پیدا نمی کنید که چگونگی استفاده از این سرویس را نداند. دومین مزیت آن انعطاف پذیر بودن پیامک است. در پس ساختار نسبتاً ساده پیام رسانی این سرویس یک دامنه گسترده از کاربردهایی وجود دارد که مشاغل کوچک می توانند به دلایل مختلف از آن بهره مند شوند نه فقط برای بهبود تجربه کلی مشتری بلکه همچنین برای بهبود ارتباطات کلی کسب و کار.

    ما در ادامه به 7 روش استفاده از پیامک برای مشاغل کوچک اشاره می کنیم:

    1- بازاریابی پیامکی

    بازاریابی موبایلی از دیرباز یکی از محبوب ترین کاربردهای سرویس پیام کوتاه برای مشاغل کوچک بوده است و همچنان هم فرصت های مناسبی را برای دستیابی و جذب مشتریان فرآهم می کند. در زمینه بازاریابی موبایلی، از کوپن های موبایلی تا اطلاعیه های فروش و فروش های روزانه، قدرت پیامک در فوریت و صمیمیت آن است. وقتی مشتریان در کمپین شما عضو شدند شما می توانید شروع به ایجاد پیشنهادات پیامکی و اطلاعیه های فروش کنید به طوری که می توانید در ازای وفاداری مشتریان، میزان فعالیت و حفظ روابط طولانی مدت آنها با شما به آنها پاداش دهید.

    چند نمونه پیامک:

    •     فروش بزرگ {نام محصول} شرکت {نام شرکت} با x درصد تخفیف. برای لغو دریافت کلمه STOP را ارسال کنید.
    •     تا 24 ساعت آینده می توانید از فروش روزانه شرکت {نام شرکت} به میزان X تومان تخفیف دریافت کنید! کد کوپن: DAILY. بر روی لینک کلیک کنید: {لینک}. برای لغو دریافت این پیامک کلمه STOP را ارسال کنید.
    •     فروش عمده شرکت {نام شرکت} در تاریخ {تاریخ} در {مکان فروشگاه} با X درصد تخفیف برای تمام اجناس! برای لغو دریافت پیامک کلمه STOP را ارسال کنید.


    2- فراخوانی محصولات

    طبق اعلام موسسه Frost & Sullivan، سرویس پیام کوتاه نه تنها دارای نرخ باز شدن 98 درصدی است بلکه همچنین 90 درصد این پیام ها در طی سه دقیقه بعد از دریافت خوانده می شوند. اگر این آمار نتواند پیامک را به یک روش هوشمند برای ارسال پیام فوری به مشتریان تبدیل کند پس در واقع چه چیزی غیر آن می تواند این کار را انجام دهد؟ در مشاغل کوچک هیچ چیزی ضروری تر از فراخوانی محصولات نیست. تصور کنید یکی از تامین کنندگان شما از وجود مقداری غذای آلوده در محصولات شما به شما اطلاع رسانی کند. شما علاوه بر رعایت مقررات تعیین شده توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده استرالیا ( ACCC ) برای اینگونه مواقع، می توانید یک قدم فراتر گذاشته و یک اطلاعیه پیامکی به لیست تماس تمام مشتریان یا پرسنل خود ارسال کنید و بدین ترتیب خطر خراب شدن برند خود را به حداقل رسانده و از شهرت و محبوبیت آن محافظت کنید.

    نمونه پیامک:

    فراخوان شرکت {نام شرکت} برای محصول {نام محصول}. مشتریانی که این محصول را در منزل دارند لطفاً برای بازگردانی محصول با شماره {شماره تماس} تماس بگیرند.


    3- فهرست بندی کارمندان و اطلاعیه ها

    سرویس پیام کوتاه فقط برای ارتباط با مشتریان نیست، نرخ بالای باز و خوانده شدن این سرویس آن را به موثرترین روش برای دستیابی به کارمندان و پرسنل نیز تبدیل کرده است. کارمندان شما به ندرت همیشه سر جای خود می مانند و در مشاغل کوچک شما نمی توانید انتظار داشته باشید که پرسنل همیشه در جلوی کامپیوتر خود نشسته باشند و به ایمیل های خود دسترسی داشته باشند. پیامک شما را قادر می کند تا به همه آنها به طور همزمان دسترسی داشته باشید

    نمونه پیامک:

    در شر‌کت  ‌ما  {نام شرکت} یک شیفت خالی در تاریخ {تاریخ} و ساعت {ساعت} موجود می باشد. در صورت تمایل به حضور با شماره {شماره تماس} تماس بگیرید.

    4-  تایید سفارش و به روز رسانی مراحل تحویل به صورت آنلاین

    یکی از نارضایتی های خریداران – هم آنلاین و هم آفلاین - انتظار در خانه برای دریافت محصول خریداری شده خود است بدون این که از زمان و تاریخ دریافت بسته خود اطلاع داشته باشند. مشاغل کوچک و خرده فروشان می توانند این مسئله را حل کنند و با ارسال پیامک تایید خرید و بروز رسانی زمان و تاریخ تحویل روابط خود را با مشتریان بهبود دهند.

    از طریق پیامک می توان یک ساعت قبل از دریافت محصول به مشتریان اطلاع رسانی کرد و روز و ساعت تحویل محصول را اعلام کرد و یا زمان خروج بسته از انبار را به آنها اطلاع داد. در صورتی که مشتریان تمایل به تغییر جزئیات زمانی دریافت بسته را داشته باشند شما می توانید برای آنها گزینه پاسخ دادن از طریق پیامک را فرآهم کنید. این کار ساده ای است که می تواند شانس تحویل موفق و رضایت مشتری را با یک روش کاملاً مقرون به صرفه افزایش دهد.

    نمونه پیامک:

    •     {نام شرکت} سفارش آنلاین شما در تاریخ {تاریخ} و ساعت {ساعت} تحویل داده خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر با شماره { شماره تماس} تماس بگیرید. برای عدم دریافت این پیام کلمه Stop را ارسال کنید.
    •     {نام شرکت}. سفارش آنلاین شما در تاریخ {تاریخ} و ساعت {ساعت} تحویل داده خواهد شد. برای تغییر جزئیات آن لطفاً کلمه CHANGE را برای درخواست دریافت تماس به همین شماره ارسال کنید. برای لغو دریافت پیام کلمه STOP را ارسال کنید.

    5- کنترل فناوری اطلاعات داخلی

    در دوره ای که مشاغل کوچک برای انجام فرآیند تجاری و معاملات خود با مشتریان به شدت بر روی فناوری اطلاعات متکی هستند هیچ چیزی مهم تر از رفع فوری مشکلات در این زمینه نیست. پیامک یک روش موثر برای اطلاع رسانی به افراد در هنگام رخ دادن مشکلات مهم فنی است به طوری که آنها می توانند یک اقدام سریع انجام دهند.

    نمونه پیامک:

    حل مشکل [مشکل 1، 2، 3] : {مشکل}، {مدت مشکل}، { خدمات تاثیر گرفته از این مشکلات}، تاثیر بر روی مشتریان.

    6- ایجاد پایگاه داده های مشتریان

    اگر به دنبال روشی برای تسریع رشد پایگاه داده های مشتریان خود هستید، پیامک یک گزینه عالی است. مشتریان وقتی یک جایزه، کوپن یا تخفیف را از طریق پیامک دریافت کنند تمایل بیشتری به ارائه اطلاعات شخصی و اشتراک در برنامه های وفاداری پیدا می کنند. یک گزینه فرخوان به اقدام (Call to action) قدرتمند در پیامک قرار دهید به طوری که مشتری را ناگزیر به ارسال پیامک کند. این گزینه را بر روی پوسترها و محصولات، شبکه های اجتماعی و تبلیغات پستی و روش های ارتباطی دیگر قرار دهید. وقتی مشتریان پیامک ارسال کنند پیامک زیر را به عنوان جایزه دریافت می کنند.

    نمونه پیامک:

    {نام شرکت} برای داشتن شانس برنده شدن محصول {نام محصول} به باشگاه پیامکی شرکت {نام شرکت} بپیوندید! برای پیوستن به این باشگاه کلمه {کلمه} را به شماره {شماره موبایل} ارسال کنید.

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها