لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    جمع آوری اطلاعات با سرویس های پنل اس ام اس
    برای تمام کسب و کار ها در هر صنعتی که فعالیت دارند، جمع آوری اطلاعات یکی از مهمترین اصل های تجارت و کسب موفقیت است. چه قصد این را داشته باشید که تک تک اهداف خود را مشخص کرده و مشتری های محصولاتتان را به مرور زمان پیدا کنید و خواه مایل به استفاده از تجارب موجود در بازار هستید، در تمام این موقعیت ها شما نیاز مبرمی جمع آوری اطلاعات دارید.
    آرش علیمحمدی
    1396/07/03
    3 دقیقه زمان خواندن

    5102 نفر

    در حقیقت جمع آوری و به دست آوردن چنین اطلاعاتی ممکن است کار پیچیده ای باشد. به یاد داشته باشید که زمان بسیار با ارزش است و مشتریان شما همیشه مایل به ارائه بازخورد و نظر خود از محصولات شما نیستند. به شکل سنتی این روش نیز وجود دارد که شرکت ها برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز خود از روش حضوری و رو در رو استفاده می کردند که متاسفانه این راه حل بسیار هزینه بر و به گونه ای اتلاف وقت به حساب می آید.

    با اینحال روش های بهتری برای جایگزینی وجود دارند. سرویس های پیامکی ثابت کرده اند که در زمانی که نیاز دارید در آن واحد به تعداد زیادی از افراد و مشتریان خود پیامی را برسانید، یک راه بسیار کم هزینه و آسان برای رسیدن به این هدف است.

    تخمین زده شده است که میزان 98% از اس ام اس هایی که توسط اکثریت کاربران گوشی های همراه دریافت می شوند، در مدت کمتر از 3 دقیقه ی ابتدایی دریافت، آن را باز کرده و می خوانند. برخلاف بازاریابی با ایمیل، پیام های شما اسپم نمی شوند و احتمال دریافت پاسخ مطلوب از آن ها بسیار بیشتر است.

    علاوه بر تمام این موضوعات، محتوای یک پیامک به نظر می رسد که خوانایی و رسایی بالاتری را داشته باشد. برخلاف ایمیل ها که بدون حتی خواندنشان می توان آن ها را حذف کرد، این درحالی است که بیشتر از 90% از پیام های ارسال شده، توسط دریافت کنندگان خوانده می شوند.

    مهمتر از تمام این موضوعات این است که کاربران گوشی های همراه، موبایل های خود را دائماً و در تمام مکان ها همراه خود دارند و با پوشش های آنتن دهی قدرتمند امروزه، در تمام مکان هایی که حضور داشته باشند، دسترسی به آن ها کار بسیار ساده ای است. کاربران و مخاطبین شما این قابلیت را دارند که در هر نقطه ای که حاضر هستند، پاسخ پیامک شما را در زمان کوتاهی بدهند.


    این اطلاعات جمع آوری شده را چطور می توان بکار برد؟

    اگرچه که اطلاعات جمع آوری شده در حوزه ی سرویس های پیامکی را می توان به دلایل زیادی بکار گرفت اما بهترین کاربرد این است که از آن برای بالا بردن میزان وفاداری مشتری به برند شما و اطلاع رسانی استفاده کرد. اگر شما خواستار دریافت پاسخ و بازخورد از مشتریان کنونی خود هستید، این کار ساده ترین مثال برای استفاده مناسب از پنل اس ام اس در دنیای کسب و کار است، چرا که نظرسنجی و سوال کردن از مشتریان با استفاده از سرویس های پیامکی کاری بسیار ساده است.

    اغلب این نظرسنجی ها در قالب یک پرسش و پاسخ انجام می شوند به این شکل که شما با ارسال پیامک به مشتریان خود از آن ها درخواست می کنید تا به محصولات خریداری شده از برند شما امتیاز بدهند. علاوه بر این با فراهم ساختن این موقعیت که مشتریان بتوانند درباره ی محصولات نظرات خود را بگویند و اطلاعات مفیدی بدهند، یک راه بسیار مفید برای راه اندازی موتور تجارت شما است.

    در نتیجه، کسب و کارها می توانند با بازنگری ها و تغییرات در محصولات خود، سود بیشتری را عاید شرکت خود کنند. برای مثال اگر شما از مشتریان خود سوال کنید که چه راه حلی را برای بهبود خدمات شما پیشنهاد می کنند، و این کار را با استفاده از سرویس های پیامکی انجام بدهید، خواهید دید که تعداد زیادی از پاسخ ها و پیشنهادات بهم شبیه هستند.

    اگر مشتریان و مخاطبین شما خواستار خدمات تازه ای در فروشگاه شما باشند، گزینه های بیشتری برای نحوه ارسال و تحویل محصولات و یا حتی درخواست برای تاسیس شعبه ای از فروشگاه شما در مکانی جدید، همه و همه را می توانند سریع و به راحتی با ارسال پیامک به گوش شما برسانند. در نتیجه شرکت ها و کسب و کارهای مختلف می توانند استراتژی های رشد و پیشرفت خود را مطابق با درخواست های مشتریان کنونی خود برنامه ریزی کنند.

    به منظور دریافت داده‌ها و جمع‌آوری اطلاعات توسط برقراری ارتباط به کمک سرویس های پیامکی، استفاده از راه حل دیگری هم ممکن است مفید واقع شود. اینکه با نظرسنجی‌ها و سوالات خود از آنها این موضوع را دریابید که به چه محصولی علاقه‌ی بیشتری دارند یا نیازهای آنها اغلب چه چیزهایی هستند و حتی اینکه چه محصولات و فاکتورهایی آنها را بیشتر از هر چیزی به خرید کردن ترغیب می‌کند، در این صورت نه تنها رابطه‌ای قوی با مشتریان بنا نهاده‌اید بلکه سود بیشتری را نصیب خود کرده‌اید.

    واضح است که با این اوصاف و اهدافی که مشخص شده اند، جمع آوری اطلاعات امری بسیار مهم و حیاتی است. درحالی که بدون سرویس های پیامکی و اطلاعات موجود که اغلب جزئییاتی بسیار کلی و محدود هستند، ممکن است اصلا کارآمد نباشند.

    با استفاده از سرویس های پیامکی به منظور جمع آوری اطلاعات، شما به عبارتی قادر خواهید بود تا اطلاعاتی دست اول و صادقانه را از گروه ها یا مخاطبینی که اهداف تجاری شما هستند به دست اورید.

    با اینکه به اندازه ی کافی این کار ارزشمند است، اما می توان با استفاده از سرویس های پیامکی رابطه ای قوی و نزدیک با مشتریان خود برقرار کنید. بسیار از کمپانی های موجود در دنیای تجارت به دنبال راهی برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به برند خود هستند، باید توجه داشت که روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارند.


    ساخت یک رابطه ی قدرتمند با مشتریان

    ارائه ی پیشنهاد های انگیزشی و مناسب، برای مثال، یکی از راه های موثر است تا مشتریان را برای خرید های معمولی خود از برند شما ترغیب کنید که این کار در نهایت برای اقتصاد کسب و کار شما بسیار ارزشمند است. بجای اینکه با یک برچسب یا بطور کلی تخفیف ها را برای همه فراهم سازید، می توانید مقدار و نوع تخفیف ها را با استفاده از ارسال پیامک به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید.

    اگر قصد ارائه دادن خدمات ویژه یا پاداش دادن به یک مشتری بخاطر خرید های ماهانه اش از برندتان را دارید، سرویس های پیامکی این کار را برای شما میسر می کند. شما با استفاده از ارسال اس ام اس می توانید به مشتریانی اینچنینی پاداش ها و پیشنهادات ویژه ارائه کنید.

    امروزه بسیاری از برند ها رویداد ها و گردهمایی های زیادی با مشتریان خود برپا می کنند، شما می توانید از سرویس های پیامکی برای اطلاع رسانی درباره ی چنین مراسماتی که از طرف برند خود قصد برگزاری آن ها را دارید، به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید یا حتی مشتریان وفادار خود را با پسامک به این مراسم ها دعوت کنید.

    درحالیکه یکی از اهداف اصلی شرکت ها دائماً این بوده است تا تعداد مشتریان خود را افزایش دهند، استفاده ی رو به رشد از شبکه های اجتماعی و اینترنت حامل این خبر است که همگی تصمیم بر ساخت یک رابطه ی عمیق و اجتماع قدرتمند با مشتریان خود هستند. استفاده از سرویس های پیامکی برای ساخت این جامعه کوچک تجاری و برقراری ارتباط، مخصوصاً برای آن دسته از شرکت هایی که مشتریان و مخاطبین آن ها از طیف جوانتر جامعه است، یک روش کارآمد و مفید است.

    البته که شرکت ها اهدافی بسیار متفاوت از همی را هم می توانند داشته باشند یا حتی ممکن است یک شرکت در آن واحد به دنبال چندین هدف مختلف باشد. درنتیجه چنین شرکت های می توانند کمپین های اطلاع رسانی و تبلیغاتی متعددی را به صورت همزمان راه اندازی کنند.

    این یعنی شما ممکن است نخواهید که یک پیام با یک متن را برای تمام مشتریان خود ارسال کنید. اگر شما بنا به فاکتور هایی مثل جنسیت، سن، سابقه ی خرید ها و یا محل زندگی مشتریان خود قصد ایجاد تغییراتی در متن پیامک برای هرکدام از این گروه ها را دارید، به استفاده از پیامک به راحتی می توانی این کار را انجام بدهید.

    انجام دادن این کار تضمین می کند که شما قادر به پیش بردن اهداف متفاوت خود در یک زمان هستید. از انجایی که بازاریابی های فردی و اختصاصی ثابت کرده اند که از بازاریابی های کلی و عمومی کارامد تر هستند، پس انجام دادن این کار می بایست شما را قادر سازد که حتی کمپین های بیشتر و تازه تری را برای دسته بندی های مختلف مشتریان خود راه اندازی کنید.


    بکارگیری سرویس های پیامکی و ترکیب آن با سیستم های کنونی خود

    برای استفاده از سرویس های پیامکی و ارسال پیام برای مخاطبین خود، شما می توانید از یک سرور اینترنتی (سرور های مبتنی بر تکنولوژی ابری) استفاده کنید. یا ممکن است مایل باشید تا از یک API (رابط برنامه نویسی کاربردی) برای ارسال پیام های خود به مشتریان استفاده کنید.

    در این صورت شما قادر هستید تا به صورت خودکار برای مخاطبین خود پیامک های را ارسال کرده و از پاسخ های دریافتی از طرف آن ها برای بهبود خدمات خود و پیشبرد اهدافتان استفاده کنید. اگر قصد دارید تا از یک مشتری برای انجام خرید خود از برند شما تشکر کنید، عضویت اعضای جدید به کمپین خودتان را تبریک بگویید، یا اینکه بخاطر عضویت در خبرنامه هایتان از ان ها تشکر کنید، با استفاده از یک سیستم پیامکی جامع (مبتنی بر ابر یا با استفاده از یک API) این کار برایتان بسیار ساده خواهد بود.

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها