لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    استفاده از سرویس های پیامکی برای دریافت بازخوردهای مشتریان
    در دنیای مدرن تجارت، جایی که اینترنت این موقعیت را فراهم آورده است تا در عرض چند ثانیه به هزاران دیدگاه مختلف از مشتریان و مخاطبان و کاربران محصولات مختلف دسترسی پیدا کرد، پس استفاده از دیدگاه مخاطبان و بکار گیری آن ها در روند استراتژی های تجاری یکی از ملزومات اساسی برای ماندن در میدان رقابت و رشد دادن کسب و کار است. همانطور که با انجام این کار سبب بالا رفتن اعتبار برند خود می شود، بلکه با داشتن دانش کافی درباره ی خواسته های مشتریان و کاربران خود، می توانید استراتژی های تجاری خود را مطابق با آن ها برنامه ریزی کنید. همچنین این کار برای ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریانتان از کیفیت محصولات شما نیز بسیار مفید است.
    آرش علیمحمدی
    1396/07/13

    3298 نفر

    اشراف داشتن به نظر مشتریانتان درباره ی محصولات، خدمات، پشتیبانی و شرکت شما بسیار اطلاعات ارزشمند و کارآمدی است که در مسیر تجارت همیشه یاری رسان شما خواهد بود. بسیاری از شرکت ها امروزه برای جمع آوری چنین اطلاعاتی از اینترنت استفاده می کنند، درحالیکه بسیاری دیگر از شرکت ها استفاده از سرویس های پیامکی را ترجیح داده اند چرا که اجرای آن بسیار ساده و مقرون به صرفه است.


    پاسخ گرفتن

    به شکل ساده اگر بخواهیم بیان کنیم باید بدانید که گرفتن پاسخ از یک مشتری کار بسیار دشواری است، نه به این خاطر که مشتریانتان مایل به ابراز عقیده نیستند، دشوار است بنا به این دلیل که آن ها زمان پاسخ دادن را ندارند. نظرسنجی های ایمیلی اغلب در صندوق های دریافت ایمیل در کنار انبوهی از ایمیل های خوانده نشده و بی ربط قرار می گیرند و نادیده گرفته می شوند، نظرسنجی های رو در رو هم اغلب پاسخ های روشن خوبی را دریافت نمی کنند و این امکان هم وجود دارد که مردم با چنین شیوه ی نظرسنجی راحت نباشند و در ان شرکت نکنند.

    خوشبختانه برای نظرسنجی ها و پرسش و پاسخ از مشتریان، می توان از پنل اس ام اس استفاده کرد که بالاترین رتبه در میزان پاسخ گیری را دارند و بیشتر از هر روش دیگری اثربخش هستند. سرویس های پیامکی برای شما و شرکتتان این موقعیت را فراهم می اورد تا با مخاطبین خود به روشی ارتباط برقرار کنید که سریع بودن، کم هزینه بودن، صداقت داشتن و موثر بودن گوشه ای از مزایای متعدد آن است.


    ساخت رابطه ی بازاریابی پیامکی

    برای دریافت بهترین بازخورد و بالاترین میزان پاسخ برای نظرسنجی های پیامکی خود، به شدت توصیه می شود که در اولین فرصتی که برایتان محیا شد یک رابطه ی بازاریابی پیامکی بین شرکت و مشتری به وجود آورید، با این روش مشتری شما از پیش در کانال تبلیغاتی شما حضور دارد.

    در اولین فرصتی که برایتان پیش آمد مشتری های ثابت و مشتری های عادی خود را دعوت کنید تا در کمپین های تبلیغاتی شما عضو شوند و بعد از این کار سرویس های پیامکی خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید تا به مشتریان خود ارزش واقعی و بالایی را ارائه کند و با برند شما درگیر باشند، بدینگونه درصد پاسخ گیری از مشتریان شما به شدت افزایش میابد.

    با سرمایه گذاری کردن در چنین رابطه ای بین شرکت و مشتری، احتمال بالایی وجود دارد که در زمان پاسخگویی به سوالات شما در نظرسنجی های پیامکی تان، مشتری ها پاسخ های مثبتی برایتان ارسال کنند.

     

    مزایای استفاده از سرویس های پیامکی برای دریافت بازخوردهای مشتریان و ارسال نظرسنجی ها

    وقتی درباره ی دریافت بازخورد از مشتریان یک کسب و کار صحبت می کنیم، سرویس های پیامکی دارای مزایا و کاربرد های بسیار زیادی است که قادر به ارائه کردن به شما خواهد بود. برای نمونه چند مورد از آن ها را در فهرست پایین آورده ایم:

    •     گردآوری اطلاعات واقعی از تک تک مشتریان و مخاطبین شما
    •     برقراری یک ارتباط واقعی با مشتریانی که درحال استفاده از محصولات و یا خدمات شما هستند
    •     دریافتن این موضوع بسیار مهم که چه نوع محصولات و خدماتی مطلوب و خواسته ی مشتریانتان است
    •     باخبر شدن از نظرات و ایده های مشتریان
    •     گردآوری اطلاعات درباره ی نحوه ی عملکرد برند خود در بازار
    •     ارزیابی تجربه مشتریان از خریدن محصولاتتان
    •     دریافتن این موضوع که استراتژی‌های تجاری‌تان چه تاثیری داشته‌اند
    •     و در نهایت فهمیدن این موضوع که چگونه خدمات خود را به بهترین نحو به مشتریان خود انتقال دهید

    چگونه از سرویس های پیامکی برای جمع آوری اطلاعات و دریافت بازخوردهای مشتریان استفاده کنیم؟

    وقتیکه بحث به گردآوری اطلاعات و ارسال نظرسنجی های مختلف برای مشتریان به وسط می اید، یکی از مهمترین و برجسته ترین استفاده های سرویس های پیامکی به حساب می اید. استفاده از سرویس های پیامکی برای ارسال نظرسنجی درباره ی خدمات و محصولاتتان و ارزیابی پاسخ های مشتریان، بسیار راهی مناسب تر و منطقی تر است تا اینکه برای پرسیدن سوالات خود و نظرسنجی های تجاریتان با آن ها تماس بگیرید و یک ارتباط تلفنی برقرار کنید.

    فرستادن نظرسنجی برای مشتریان در قالب پیامک شما را قادر میسازد تا با آن دسته از مشتریان که هدف شما هستند به شکل مستقیم و بی واسطه ارتباط برقرار کنید و اطلاعات و بازخورد های واقعی و در لحظه دریافت کنید. با این اوصاف چه اطلاعاتی وجود دارند که شما قادر به جمع آوری ان ها خواهید بود؟ در فهرست زیر برای شما تعدادی را فراهم کرده ایم.

    •     حق انتخاب و ارجحیت محصولات نسبت به یکدیگر، از مشتریان خود سوال کنید که از میان دو محصول کدامیک را ترجیح می دهند؟
    •     رضایت از پشتیبانی، پیگیری رضایتمندی مشتری از خدمات شما پس از اینکه از شما خرید کرده اند، با استفاده از سرویس ها پیامکی کاری بسیار ساده است.
    •     پاداش ها و رقابت ها، یکی از بهترین راهکار ها برای افزایش اعتبار و شهرت برند خود این است که در نظرسنجی های خود برای ان دسته از کسانی که شرکت کنند پاداش هایی را در نظر بگیرید، از مشتریان خود در متن پیام بخواهید تا به موضوع خاصی یک پاسخ بدهند تا در یک رقابت شرکت کنند، به این شکل شما نه تنها پیام را ارسال کرده اید بلکه مشتری پاسخ خود را نیز برای شما ارسال می کند و به این شکل یک رابطه ی خوب برقرار شده است. با استفاده از این متد مشتریان خود را ترغیب کنید تا به پیامک های شما پاسخ بدهند.
    •     یادآوری وقت ملاقات ها، با استفاده از سرویس های پیامکی برای انجام دادن این کار سبب می شود تا رضایتمندی مشتریان نه تها افزایش یابد بلکه تعداد قرار ملاقات های لغو شده هم تا میزان بسیار زیادی کاهش یابد که در نهایت منجر به افزایش سود برای کسب و کارتان می شود.
    •     نظرسنجی های پیامکی نمی توانند طولانی و مفصل باشند، اما این بدان معنا نیست که نتوانند کامل و مفید باشند. با استفاده کردن از نظرسنجی های پیامکی برای گردآوری اطلاعاتی درباره ی مشتریان این فرصت را برای شما فراهم می کند تا برنامه ریزی های تجاری خود را بسیار کارامد تر مفید تر کنید.
    •     گردآوری اطلاعات درباره یک محصول معین، پیامک های خلاقانه می توانند حاوی یک لینک باشند که مشتری را به یک صفحه اینترنتی شامل اطلاعات تبلیغاتی، محصولات و خدمات جدید، آهنگ یا یک ویدیو باشند. یا اینکه از مشتریان بخواهید تا چند لحظه از وقت خود را در اختیار شما قرار بدهند و نظرات و ایده های خود را درباره ی محصول یا خدمات مدنظر شما، برایتان ارسال کنند.


    استفاده از سرویس های پیامکی برای افزایش سود – یک مورد مطالعه و آزمایش شده

    با وجود فضای محدود در قفسه های محصولات یک بوتیک، انتخاب خط محصولات مناسب تاثیر بسزایی بر موفقیت فروشگاه های خیابان های شهر دارد. انتخاب محصولات اشتباهی برای عرضه در فروشگاه می تواند این نتیجه را به دنبال داشته باشد که محصولات شما برای مدت زیادی چه بسا روزها، هفته ها یا حتی ماه ها در قفسه های فروشگاه بمانند و فروش نروند. چنین محصولاتی که طالب های چندانی ندارند نه تنها منابع مالی شما را کاهش می دهند بلکه در قفسه های فروشگاه شما فضایی را اشغال کرده اند که می تواند به محصولاتی اختصاص یابد که مانند کیک داغ به فروش برسند. به لطف استفاده از سرویس های پیامکی مغازه داران قادر هستند که حتی پیش از اضافه کردن هر محصول تازه ای به ردیف محصولات خود، از مشتریان سوال کنند که نظراتشان درباره ی این محصول یا خدمات جدید چیست و تا چه حدی طرفدار دارد. در زیر برای شما بیان کرده ایم که این کار چگونه به صورت آزمایشی انجام گرفت.

    از مشتریانی که برای انجام خرید خود وارد فروشگاه شده بودند درخواست شد تا شماره موبایل خود را در اختیار صاحب فروشگاه قرار بدهند و همچنین موافقت آن ها برای دریافت پیامک های نظرسنجی از طرف فروشگاه جلب شد. فروشگاه از چند صدتایی از مشتریان خود فهرستی به وجود آورد تا به عنوان وسیله ای برای دریافت نظرات و پیشنهادات از ان ها استفاده کند. هرگاه تصمیم بر این شد تا محصول یا خدمات تازه ای در فروشگاه به مشتریان ارائه شود، از نظرسنجی های پیامکی استفاده شد تا با مشتریان پیشین ارتباط برقرار شود. در متن پیامک ارسال شده یک لینک وجود داشت که مشتری را به سمت یک سایت تبلیغاتی معتبر هدایت می کرد تا اطلاعاتی درباره ی محصول جدید کسب شود. متن اصلی پیامک بسیار ساده بود: آیا این محصول، موردی است که شما مایل به خرید آن از فروشکاه ما باشید؟ نه تنها این کار سبب می شود که شما بفهمید ایا مشتریان این محصول را خریداری می کنند یا خیر بلکه با وصل شدن به سایت تبلیغاتی از طریق آن لینک، آن ها از قیمت دقیق محصول هم باخبر می شوند. آن دسته از مشتریانی که از این انتخاب شما حمایت کنند و به آن مهر تایید بزنند، پس متعاقباً آن را از شما خریده، از این رو با قیمت آن نیز موافق هستند. اگر نتیجه و بازخوردها مطلوب نبودند، صاحب فروشگاه یا مسئول خرید تصمیم می گیرد که این محصول را وارد فروشگاه خود نکند. تنها زمانی که بازخورد ها به میزان بسیار زیادی موافق و راضی از این محصول جدید باشند سبب افزایش سود فروشگاه می شود.

    برای آن دسته از مشتریانی که نظر خود را درباره ی تصمیمات شما داده اند و جزء نخستین خریداران محصول جدید هستند، یک تخفیف قائل شوید.

    استفاده از نظرسنجی ها و بکار گیری ان ها در این زمینه این آگاهی و اطلاعات را برای فروشگاه فراهم اورد که قفسه ها اغلب با محصولاتی پر شده اند که نه تنها مطلوب و مورد پسند مشتریان کنونی و پیشین است، بلکه برای مشتریان آینده نیز جذاب خواهند بود.

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها