لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    7 کاربرد بازاریابی پیامکی برای شرکت های بیمه
    با توجه به گسترده و فراگیر شدن روزافزون سرویس پیام کوتاه در جهان این سرویس به ابزار بسیار مناسبی برای دسترسی به مردم تبدیل شده است. شرکت های بیمه گر نیز از این فرصت و ظرفیت مناسب می توانند به نفع خود استفاده کرده و مشتریان خود را افزایش دهند. ما در این مطلب به 7 کاربرد سرویس پبامک برای شرکت های بیمه می پردازیم.
    روح اله عبدالهی
    1396/09/28

    4255 نفر

    جلب توجه مردم هرگز آسان نبوده است. اگر شما می خواهید به مردم دسترسی داشته باشید باید بفهمید آنها کجا هستند و امروزه دسترسی به مردم به معنای دسترسی به گوشی موبایل همراه آنهاست. طبق گزارش هایی که در سال 2016 ارائه شده، میزان استفاده از موبایل در جهان در مقایسه با استفاده از کامپیوتر فراتر رفته است. در صورتی که تا سپتامبر 2017 دستگاه های موبایل بیش از یک سوم وبگردی ها را به خود اختصاص داده اند و این فاصله در حال کم شدن است، این بدین معناست که دسترسی به دستگاه های موبایل واقعاً در حال رشد است.

    7 کاربرد بازاریابی پیامکی برای شرکت های بیمه

    علاوه بر این، بر طبق گزارش موسسه Ofcom، حدود 93 درصد از بزرگسالان بریتانیایی دارای یک گوشی موبایل هستند. پیر و جوان به طور یکسان در حال استفاده از گوشی موبایل به عنوان ابزاری برای تمام ارتباطات و مکالمات خود هستند و با وجود این مکالمات فوری، سرویس ایمیل، که زمانی گزینه اول بازاریابی مستقیم و الکترونیک محسوب می شد، اکنون جایگاه خود را از دست داده است. تفاوت عمده این دو سرویس در میزان باز و تبادل پیام های آنها است. میزان تبادل پیام در بازاریابی پیامکی به طور میانگین 35 درصد است در صورتی که این میزان برای ایمیل فقط 2 درصد می باشد.

    کاربردهای بازاریابی پیامکی برای شرکت های بیمه

    با توجه قدرت زیاد سامانه پیامکی روش های متعددی وجود دارد که شرکت های بیمه  می توانند از پیامک برای رونق تجارت و مدیریت روابط با مشتریان خود استفاده کنند. در این مطلب ما به 7 کاربرد پیامک برای همه نوع بیمه اشاره می کنیم.

     

    1. یادآوری کننده قرار

    چه میزان از وقت شما بر اثر از دست دادن زمان قرارها توسط مخاطبان به هدر می رود؟ مردم همیشه مشغله دارند و به آسانی حواسشان پرت شده و زمان را از دست می دهند. پژوهش ها نشان می دهند که اکثریت غیبت ها در قرارها به دلیل فراموش کردن زمان قرار توسط مخاطبان اتفاق می افتد. ارسال یک اس ام اس برای یادآوری زمان قرار به مخاطبان می تواند این جریان را تغییر دهد و به کاهش میزان غیبت ها و هزینه های مربوطه کمک کند. این قابلیت همچنین برای مشتری ارزش افزوده ایجاد می کند، به طوری که می تواند به مشتریان اطمینان دهد که می توانند کارهای خود را به طور منظم انجام دهند و این حرکت به ظاهر کوچک به تنهایی می تواند در دستیابی به تمام تبادلات مهم نقش زیادی ایفا کند.

    علاوه بر یادآوری کننده شما همچنین می توانید برای مخاطبان گزینه ای را برای زمان بندی مجدد یا لغو کردن قرار از طریق پیام قرار دهید. با ساده کردن انجام تغییرات برای مخاطبان آنها قادر خواهند بود برنامه زمانی خود به طور موثرتر مدیریت کرده و کنسل های لحظه آخری را انجام دهند، علاوه بر این این کار اثبات می کند که شرکت نیاز افراد به تغییر را درک می کند.

     

    2. رویدادهای مهم

    با توجه به این که بریتانیا به عنوان چهارمین صنعت بزرگ بیمه در جهان و بزرگترین در اتحادیه اروپا محسوب می شود، بخش های اندکی وجود دارند که می توانند با آن رقابت کنند. چنین بازار تهاجمی بدین معناست که قیمت به تنهایی برای متقاعد کردن مشتریان کافی است، و اغلب مواقع تماس شخصی بیشترین اهمیت را دارد.

    بازاریابی پیامکی می تواند این تماس های شخصی را بهبود دهد. آیا زمان تغییر و تجدید روش نیست؟ ارسال یک پیام کوتاه به مشتری به او یادآوری می کند که او به اقدام برای تغییر روش نیاز دارد. اگر این تغییر و تجدید خودکار است، فقط می توانید یک یادآوری کننده محترمانه ارسال کنید.

    شما همچنین می توانید تبریک تولد یا رویدادهای دیگر زندگی را از طریق پیامک ارسال کنید. وقتی مشتریان شما احساس خوبی درباره شما داشته باشند احتمال بیشتری دارد تا علیرغم وجود نرخ های پایین تر در جاهای دیگر باز هم به شما وفادار بمانند.

     

    3. تبلیغات همزمان

    با وجود انواع مختلف بیمه‌های پیشنهادی، چرا به مشتریان اجازه ندهیم تا درباره این بیمه‌ها اطلاعات داشته باشند؟ بیمه‌های چند جانبه در سال‌های اخیر رشد زیادی یافته است (فقط کافی است نگاهی بیاندازید به جدیدترین تبلیغات تلویزیونی شرکت بیمه با موضوع خاص دریانوردی) و گستره وسیعی برای افزایش کیفیت خریدهای مشتریان از طریق متقاعد کردن مشتری به خریدهای بیشتر و گران قیمت‌تر وجود دارد. اگر مشتریان شما قبلاً خرید چند جانبه نداشته‌اند استفاده از بازاریابی پیامکی برای ارسال پیشنهادات دوره ای برای آنها یک استراتژی بدیهی است.

     

    4. پیام دادن برای دریافت قیمت

    مشتریان شما احتمالاً موبایل خود را در تمام مواقع به همراه دارند و همچنین دسترسی به اینترنت سریع وای فای 4G نیز در حال افزایش است. در اوایل امسال، متروی لندن اینترنت وای فای را عرضه کرد، این بدین معناست که میلیون ها نفر می توانند در طول مسیر محل کار خود به جستجو و وبگردی با گوشی خود بپردازند. این فقط یک نمونه از فرصت هایی است که بازاریابی پیامکی فرآهم می کند.

    یک نگرش بازاریابی هماهنگ می تواند ایجاد یک کمپین نمایشی جذاب در پلتفرم ها از طریق ارسال یک کد کوتاه اطلاعات بیشتر باشد. برای مثال: " ارسال کلمه INSUREME به شماره 87007 و دریافت یک قیمت اختصاصی در چند دقیقه." این کار می تواند برای ارسال یک لینک به یک ابزار نظرسنجی نرم افزاری یا یک لینک کوتاه به یک سایت سازگار با موبایل مورد استفاده قرار گیرد.

    ساده کردن کار تا حد امکان از ابتدا روش خوبی برای القای حس اعتماد در مشتریان بالقوه است.

     

    5. اشتراک گذاری اطلاعات

    برای مثال، شما می توانید به مشتریان بیمه خانگی خود نکته ها و توصیه هایی را درباره نحوه ایمن نگه داشتن خانه در هنگام مسافرت ارسال کنید. این کار می تواند در قالب توصیه های ساده ای مانند استفاده از چراغ های زماندار و خالی نگه داشتن صندوق پست باشد.

    دارندگان بیمه عمر می توانند از توصیه هایی درباره سلامتی بهره مند شوند و بیمه گذاران خودرو نیز می توانند از توصیه های رانندگی ایمن بهره مند شوند. برای هر نوع بیمه ای که شما می فروشید موارد متعددی از توصیه های پیشگیرانه وجود داد که شما می توانید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. مشتریان ممکن است ایمیل یا نامه های پستی خود را نخوانند، اما پیامک های خود را می خوانند و این باعث کاهش تعداد مطالبات خسارات دریافتی می شود.

     

    6. مدیریت مطالبات

    در سال 2016، 97 درصد از مطالبات به طور کامل پرداخت شد. علاوه بر این، بیمه های مسافرتی 365 میلیون پوند خسارت به مسافرانی پرداخت کردند که در خارج از کشور نیازمند کمک بودند. قبلاً تمرکز بیمه گران به پرهیز از پرداخت مطالبات بود، اما در سال های اخیر تغییر قابل توجهی در تضمین پرداخت مطالبات در سریع ترین زمان ممکن وجود داشته است. اگر کسی مطالبه ای داشته باشد بیمه گران تمام تلاش خود را برای رفع خسارت و مطالبه او انجام می دهند.

    پیامک ها یک روش عالی برای به روز نگه داشتن مشتریان می باشند و آنها می توانند به طور همزمان از روند بررسی مطالبات خود آگاه شوند. وقتی یک مطالبه دریافت می شود یک پیام تایید ارسال کنید و وقتی آن مطالبه و درخواست مورد بررسی قرار گرفت نیز یک پیام دیگر به مشتری ارسال کنید. سپس در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر نیز می توانید پیام دیگری را به او ارسال کنید. با این کار مشتریان را از هر مرحله مطلع می کنید و به آنها آرامش خاطر می دهید، این کار همچنین می تواند پرسش های مطرح شده از مرکز تلفن شما یا افراد مسئول بروز رسانی را کاهش دهد. وقتی کل فرآیند کامل شد حتما یک نظرسنجی انجام دهید.

     

    7. نظرسنجی ها

    آیا می دانید مشتریان نسبت به شما چه نظری دارند؟ آیا اخیراً نظر آنها را درباره خود جویا شده اید؟ ارسال یک نظرسنجی پیامکی کوتاه می تواند یک روش آسان و سریع برای بدست آوردن یک تصور کلی نسبت به عملکرد شرکت، نظر دیگران نسبت به آن و نقاط ضعف و قدرت شما باشد. نظرسنجی ها می توانند به صورت تصادفی به تمام مشتریان یا در رویدادهای مختلف ارسال شوند. بعد از دو روز از دریافت یک مطالبه و درخواست خسارت یک نظرسنجی را ارسال کنید تا نظر مشتریان را درباره روند کار و نتایج آن بدانید. یک نظرسنجی دیگر برای کسانی که اخیراً از مرکز خدمات مشتریان شما استفاده کرده اند ارسال کنید و ببینید که آیا از آن راضی بوده اند یا خیر. نتایج نظر سنجی می تواند همیشه به بهبود کار شما کمک کند و استفاده از بازاریابی پیامکی این فرآیند را برای همه آسان و سریع می کند.

    پیشنهادات ارائه شده در این مطلب تنها موارد اندکی از کاربردهای بازاریابی پیامکی برای شرکت های بیمه گر است. اگر این سرویس به طور موثر استفاده شود می تواند به کاهش هزینه ها، افزایش فروش و به افزایش محبوبیت برند شما کمک کند تا بتوانید خدمات بی نقصی را به مشتریان ارائه کنید.

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها