لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    تعریف «داده» در حال تغییر است
    قوانین جدید محافظت از داده که در تاریخ ماه مه ۲۰۱۸ به تصویب خواهد رسید، قرار است عملکرد کسب و کار‌ها و نحوه‌ی مدیریت داده‌های مشتری را تغییر دهد؛ و بهتر است از همین الان برای رویارویی با این تغییرات آماده شویم. بازاریابی و ارتباط با مشتری طی ۲۰ سال گذشته تغییرات بسیاری داشته است. اما متأسفانه تا کنون قوانین مربوط به محافظت از داده‌ها که حریم شخصی ما و مشتریان ما را محافظت می‌کند، تغییر چشمگیری نداشته است، و این موضوع در حال تغییر است.
    علیرضا شمسایی
    1396/11/01

    3620 نفر

    قوانین کلی محافظت از داده‌ها (GPDR)، درباره‌ی هر شخصی که با داده‌های شخصی سر و کار داشته باشد صدق خواهد کرد و در تمامی زمینه‌های بازاریابی، از جمله بازاریابی پیامکی الزاماتی را به همراه خواهد داشت.


    بازاریابان پیامکی چه چیزی را باید بدانند؟

    گرچه چیز‌های زیادی قرار است تغییر کند، کار‌‌هایی که توسط شما باید انجام شود عموماً بسیار ساده هستند. ایجاد چند تغییر جزئی در نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان می‌تواند در آینده به صرفه‌جویی میزان قابل توجهی از زمان شما بیانجامد.

     

    تعریف «داده» در حال تغییر است


    شماره‌های موبایلی که جمع‌آوری می‌کنید باید با قوانین سازگاری داشته باشند.

    شما به دو روش می‌توانید شماره‌ی تلفن‌ جمع آوری نمایید:

    روش اول: positive Opt-in

    اگر مشتری بصورت فعالانه از شما بخواهد که به او پیامک‌ های بازاریابی ارسال شود، شما می‌توانید به آنها پیام کوتاه بفرستید. مشتری باید به نحوی رضایت خود از دریافت پیام از سمت شما را تأیید ‌کند. این تأیید ممکن است به شکل تیک زدن یک چک-باکس یا اینکه فرستادن یک پیام متنی واضح و شفاف، گویای اینکه مشتری در آینده پیام‌های تبلیغاتی دریافت خواهد کرد، باشد.

    به هر نحو، باید شیوه‌ی ارتباط شما با مشتری و محتوای آن بصورت شفاف و گویا بیان شود.

    روش دوم: Legitimate Interests

    شما می‌توانید به مخاطبینی که قبلاً شماره‌ی همراهشان را به نحوی -به عنوان مثال در پروسه‌ی ثبت‌نام- به شما داده‌اند پیام کوتاه ارسال کنید. البته به این شرط که همواره راهی برای opt-out برای مشتری باز بگذارید تا مشتری هرگاه خواست دیگر از سمت شما پیام تبلیغاتی دریافت ننماید، از آن استفاده کند.


    همواره راهی برای opt-out برای مشتری فراهم کنید.

    بنا بر قوانین وضع شده تحت عنوان PECR، شما به عنوان فرستنده‌ی پیام، همواره باید راهی برای مشتری فراهم کنید تا مشتری بتواند عضویت خود‌ را در لیست مخاطبینی که پیام‌های تبلیغاتی شما را دریافت می‌کنند؛ پایان و یا تغییر دهد. وبسایت‌های گوناگونی هستند که درباره‌ی DMA و ICO به شما در کسب اطلاعات تکمیلی کمک می‌کنند تا بتوانید هرچه بهتر خود را برای سازگاری با قوانین GDPR آماده کنید.

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها