لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    بازاریابی پیامکی یا ایمیل!؟ 5 مزیت اس ام اس
    پنج مزیت پیامک بر ایمیل و بررسی آن برای صاحبان تجارت
    مصطفی لطیفی پور
    1397/03/02

    4232 نفر

    مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل، برتری های اس ام اس

    بحث جدیدی در مورد مقایسه بین مزیت بازاریابی با پیام کوتاه یا SMS و ایمیل وجود ندارد.این جنگ وجدل برای دهه ها وجود داشته و بلاشک همچنان ادامه خواهد داشت.در نهایت پاسخ به این که کدام یک راه ارتباطی بهتری ست،به هدف سازمان شما و بازگشت سرمایه مورد نظر (ROI) بستگی دارد.این نکته را نیز باید در خاطر داشته باشید که بازاریابی با پیام کوتاه یا ایمیل دقیقا یک انتخاب بین این دو نیست-دلیلی وجود ندارد که هر دوی اینها انتخاب نشوند-ولی با علم به تفاوت های ذاتی این دو ،میتوانید از این تفاوت ها در هر محیطی به نفع خود سود ببرید.برای درک بهتر،با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق تر به تفاوت های کلیدی بین بازاریابی با پیام کوتاه و ایمیل داشته باشیم و در نهایت به این نکته برسیم که پیام کوتاه میتواند یک انتخاب موثر باشد.

    1- پیامک تقریبا همیشه خوانده می شود

    اجازه دهید از شما سوالی بپرسیم"چند بار کسی از شما درخواست کرده که به ایمیلش جواب بدهید و شما جواب داده اید؟ " هیچوقت؟در پوشه ی اسپم دنبال ایمیل او بوده اید؟ و حالا یک سوال دیگر،"در موقعیت مشابه،چند بارکسی از شما درخواست کرده که به پیام های کوتاهش جواب بدهید؟ " معمولا کسی سوال دوم را از شما نمی پرسد مگراینکه سهوا فراموش کرده باشید پاسخ دهید.حتی با این وجود،هنوز هم شانس این وجود دارد که آن پیام را ببینید و پاسخ دهید.

    بر اساس تحقیقات انجمن بازاریابی مستقیم، 90 % پیام های کوتاه در سه دقیقه ی اول و 98% آنها تا پایان روز خوانده می شوند، وحتی پیامک های باقی مانده نیز هنوز شانس دیده شدن را دارند.

    در مقام مقایسه،گزارشی در ماه آپریل سال 2018 در مجله ی بازریابی Smart Insights منتشر شد که نشان میداد تنها 25%از ایمیل ها خوانده می شوند.اینکه بفهمیم ایمیل ها به چه سرعت و در چه محدوده زمانی خوانده می شوند کار آسانی نیست، اما تحقیقات نشان داده است که بسیاری از ایمیل ها بعد از 3 ساعت یا حتی تا چندین روز بعد از دریافت،خوانده می شوند.

    با در نظر داشتن این مورد، اگر شما میخواهید قطعا از بابت دیده شدن تجارتتان در یک محدوده زمانی مشخص توسط همه ی دریافت کننده ها، اطمینان حاصل کنید، بازاریابی از طریق خرید سامانه پیامکی بهترین انتخاب است.

    2- بازاریابی از طریق پیامک، امکان بالاتری برای دریافت پاسخ از سوی مخاطبین را دارد.

    اگر انتظار سازمان شما از مخاطب، بیشتر گرفتن پاسخ است تا دیده شدن یک تبلیغ، پیامک یک انتخاب خوب است. در سال 2017، میزان 54 % کاربران به پیامک هایی راجع به تجارت واکنش نشان داده اند و فعال بوده اند و یک چهارم این جمعیت نیز وارد لینک ارسال شده شده اند. حدود 25 % هم متنی راجع به تجارت خود را ارسال کرده اند. در یک آمار خیره کننده، حدود 27% از کاربران؛ کالا یا خدمات ارائه شده در این پیامک هارا مستقیما خریداری کرده اند یا این پیامک ها آنهارا تشویق به خرید از مغازه ها کرده است و یا از طریق موبایل خود این اجناس را سفارش داده اند.

    در مقابل، احتمال کلیک کردن روی ایمیلی حاوی یک لینک تنها حدود 1تا 3 درصد است-یک تفاوت چشم گیر !-البته این آمار و ارقام به این معنی نیست که بازاریابی از طریق ایمیل یک راه کارآمد نیست، اما طبیعتا نسبت به پیامک برای مخاطب، انگیزه ی کمتری را برای درگیر شدن ایجاد میکند که بخشی از آن به این دلیل است که مخاطب خود انتخاب میکند که شماره ی تلفن اش را چه کسی داشته باشد - شرکت ها به خودی خود نمیتوانند به هر شماره ای پیامک ارسال کنند -. اما آدرس ایمیل عموما به صورت رایگان در اختیار صاحبان تجارت قرار میگیرد و در نتیجه، ایمیل های بی ربط و ناخواسته ی زیادی ممکن است رد و بدل شود.

    3- بازاریابی پیامکی نیازی به اینترنت و wifi ندارد

    یک مزیت پیامک نه تنها نسبت به ایمیل، بلکه نسبت به تمامی پیامرسان های مبتنی بر اینترنت، بی نیازی آن به اینترنت و وابستگی تنها به شبکه ی تلفن است. به عبارت دیگر برای ارسال پیامک نیازی به برقراری ارتباط اینترنتی یا حتی وجود آن نیست.اگر هدف شما ارسال اطلاعات به مخاطبانی است که یا در حال حرکت هستند و یا دسترسی به اینترنت و کامپیوتر ندارند، معرفی تجارتتان بوسیله ی پیامک راه حل خوبی است.با این وجود که 80% تلفن های همراه در انگلستان ، تلفن همراه هوشمند هستند، یک پیامک میتواند روی هر نوع گوشی دریافت گردد.

    به عنوان نتیجه،اگر جامعه ی آماری شما افرادی است که تمایلی به گوشی های هوشمند و اینترنت ندارند،پیامک را انتخاب کنید.

    4- پیامک یک راه ارتباطی شخصی است.

    با این وجود که اغلب ارتباطات ایمیل اینگونه به نظر میرسد که مختص شخص دریافت کننده است، اما بخش بزرگی از دریافت کنندگان به این مورد اعتقادی ندارند و ایمیل هارا در قالب یک پیام عمومی و انبوه که توسط روبات ها ارسال شده میبینند. اگر بازاریابی انبوه برای برندینگ و تبلیغات شرکت شما یک استراتژی محسوب می شود،در این صورت ایمیل وسیله ی خوبی است.اما در مقابل،اگر هدف شما ساخت یک رابطه ی عمیق و شخصی تر با مشتری است،پس انتخاب پیامک، انتخابی عاقلانه است.

    باتوجه به توضیحات مورد دوم، مردم درباره ی اینکه چه کسی از طریق شماره موبایل با آنها در ارتباط است حساس هستند و توجه بیشتری به این مورد دارند، به این معنی که آنها قبل از اینکه از شما چیزی بدانند، به طور آگاهانه تصمیم گرفته اند که با برند شما ارتباط برقرار کنند.با دادن اجازه ارسال پیامک از طرف آنها، عملا مخاطبین به شما، اجازه ی ورود به دایره ی افراد شناخته شده را میدهند که این یعنی یک ارتباط بسیار شخصی.

    5- مختصر و مفید!

    ما در دنیایی زندگی میکنیم که مردم از هر گوشه و کنار مورد حمله ی بمباران اطلاعاتی قرار میگیرند و در عین حال زمان کمتری نیز برای صرف کردن راجع به این موارد داریم.در خوشبینانه ترین حالت، نشستن پشت کامپیوتر و خواندن همه ایمیل ها از ابتدا تا انتها کاری دشوار به نظر می رسد.از سویی دیگر،احتمال بالایی وجود دارد که ما تمام پیامک ها را به طور کامل خوانده باشیم.این امر شاید به این دلیل است که پیام کوتاه همانطور که از اسمش بر می آید کوتاه بوده و تنها شامل 459 کاراکتر میتواند باشد.این مقدار،فضای کافی را برای ارسال پیام فراهم میکند اما رقابت بر سر همین خلاصه بودن است.در این فضای شلوغ و پر از هیاهوی بازار،همین خلاصه بودن است که نتیجه ی مطلوب را فراهم میکند.

     

     

    نظرات شما!

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها