لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    افزایش اعضا با ارسال پیامک تبلیغاتی
    اگر استفاده از سرویس های پیام رسانی همگانی و کمپین های پیامکی را به عنوان یکی از استراتژی های تبلیغاتی خود در دنیای تجارت در نظر گرفته اید، پس اهمیت داشتن یک فهرست پرجمعیت و ثابت از اعضا و کاربران را به خوبی درک می کنید.
    آرش علیمحمدی
    1396/12/22
    3 دقیقه زمان خواندن

    5605 نفر

    این موضوع شالوده ی کمپین تبلیغاتی شما را شکل می دهد و بنا بر وضعیتی که در آن قرار دارد، سبب ساختن یا خراب شدن اهداف تجاری شما برای استفاده از سرویس های پیامکی تبلیغاتی می شود.

    اگرچه زمانیکه بحث به ساختن و شکل دادن این فهرست می رسد، کاری بسیار دشوار و گاهی نشدنی بنظر می رسد. جمع آوری کاربران و گیرنده های درست و مفید نیاز به زمان، صبر و مقدار بسیار زیادی اعتماد دارد.

    خوشبختانه آمار و ارقام به نفع شما هستند. میزان برقراری ارتباط و مشارکت مشتریان در استفاده از امکانات سامانه های پیامکی آنقدر امیدوار کننده و بالا بوده است که در هیچکدام از دیگر روش های تبلیغاتی در دنیای تجارت دیده نشده است. مشتریان شما به اراده و انتخاب خود و گاهی با خوشحالی تمام وارد فهرست کاربران شما می شوند، البته شما نیز در ازای این اتفاق باید خدماتی با ارزش و با کیفیت به آن ها ارائه دهید.

    مجموعه ای از گامها و فعالیت هایی وجود دارند که با بکارگیری آن ها شما میتوانید که فهرست پرجمعیت از کاربران وفادار برای کسب و کار خود تشکیل دهید، برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، ادامه ی مطلبی که برای شما آماده شده است را مطالعه کنید تا آن ها را در تجارت خود بکارگرفته و از مزایای ان ها برخوردار شوید.


    کار را از جای درستی آغاز کنید!

    در چنین روش های ارتباطی حیاتی ترین مسئله داشتن و یا به وجود آوردن یک تقابل و برخورد اولیه ی خوب و مناسب است، بخصوص زمانیکه شما فعالانه به دنبال این هستید که تعداد کاربران خود را افزایش دهید. در اینجا راهکارهایی برای داشتن یک آغاز درست را برای شما بیان خواهیم کرد.


    ایجاد عضویت انتخابی

    پیدا کردن تعداد زیادی شماره تلفن و ارسال پیامک های تبلیغاتی برای آن ها بصورت شبانه روزی کاری بسیار ساده و در دسترس است اما هیچ کمپین پیامکی تبلیغاتی موفقی کار خود را اینگونه آغاز نکرده است، در واقع فرستادن پیامک های تبلیغاتی بدون اجازه ی گیرنده امری خلاف قانون محسوب می شود.

    در این موقعیت استفاده از حق عضویت انتخابی یک گزینه ی مناسب است. پیش از آنکه پیامک تبلیغاتی خود را درباره ی پیشنهادات داغ روز برای مشتری ارسال کنید، گیرندگان می توانند با ابراز موافقت یا مخالفت برای دریافت پیامک های تبلیغاتی شما به عضویت فهرست کاربران شما درآیند.

    این موضوع ممکن است به عنوان یک مانع بزرگ به نظر برسد، اما در واقعیت، گزینه ی عضویت انتخابی، همان ویژگی است که مسبب موفقیت چشمگیر سرویس های پیامکی و کمپین های تبلیغاتی می شود. با استفاده از این قابلیت، شما دیگر زمان و هزینه های تبلیغلاتی خود را صرف کسانی نمی کنید که هیچ علاقه ای به کسب و کار شما ندارند و شنیدن پیشنهادات شما برایشان جذاب نیست. با دادن این فرصت به مشتریان که با انتخاب وارد کمپین شما شده و کاربرتان شوند، این موضوع را برای خود تضمین کرده اید که تک تک پیامهای ارسال شده به دست افرادی می رسد که به خدمات و محصولات شما توجه زیادی دارند و برای شنیدن پیشنهادات شما حتی انتظار می کشند. یکی از این پیامک ها ارزشی برابر با بیش از صد پیامک را دارد که برای افرادی ارسال می شود که هیچ علاقه ای به تجارت و محصولات شما ندارند و به احتمال بسیار زیاد از خریداران و مشتریان شما نخواهند بود.


    شرایط و ضوابط

    هیچکس علاقه ای ندارد که حس فریب خوردگی داشته باشد. اجازه ندهید با صراحت بیش از حد و آب و تاب دادن به پیشنهادات، مسبب این حس شوید که انگار درحال فریب دادن مشتریان هستید و قصد گول زدن ان ها را دارید.

    ایجاد انتظارات درست و بجا با ارسال نخستین پیامکها برای مشتریان یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین گام هایی است که باید به درستی برداشته شود تا اعتماد مشتری را به تجارت و تبلیغات خود جلب کنید. این یک امر بسیار مهم و کلیدی در برقراری یک ارتباط طولانی است.


    درنظر گرفتن این عناصر مهم را فراموش نکنید:

    •     اینکه در چه بازه و فاصله های زمانی آن ها باید منتظر دریافت پیامکی از شما باشند
    •     هدف معین شما از ارسال پیامک به کاربران
    •     هزینه های ارسال پیام و استفاده از داده ها (از این موضوع اطمینان حاصل کنید که مشتریان از تمام این هزینه ها باخبر باشند)
    •     ارسال متن قوانین و سیاست های حفظ حریم شخصی (این پیامک می تواند حاوی یک لینک کوتاه شده باشد که مشتری را به متن کامل تر و اصلی هدایت می کند تا آن را به خوبی مطالعه کند)


    از این موضوع اطمینان حاصل کنید که مشتریان و کاربران شما به خوبی می دانند که با عضویت و موافقت وارد چه موضوع و کمپینی می شوند. صرف زمان برای انجام دادن این گامهای مهم باعث می شود تا کاربران شما همگی مرتبط با تجارتتان باشند و مهمتر از همه فهرستی بدون ریزش و متعادل داشته باشید.


    خارج شدن از کمپین را بسیار ساده کنید

    هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که یکی از مشتریان شما به هر نحوی پیامک های شما را به صورت اجباری دریافت کند و این قابلیت برای او وجود نداشته باشد که از دریافت پیامک های شما انصراف دهد.

    روند انصراف دادن از عضویت کمپین های تبلیغاتی نباید موجب دردسر شود. با توضیح دادن اینکه کاربران برای لغو عضویت خود دقیقا باید چه کاری را انجام دهند، هم اعتماد ان ها را جلب کرده و هم آن ها را در موقعیت بسیار راحت و آسوده ای قرار دهید.

    از اینکه برخی از مشتریان انتخاب می کنند تا فهرست کاربران شما را ترک کنند و دیگر پیام های تبلیغاتی شما را دریافت نکنند مضطرب نشوید! اینکه برخی از کاربران خود را از دست بدهید ناراحت کننده است اما به هیچ وجه غیرمعمول نبوده و جزئی از این مسیر و روند تبلیغاتی است. به تمام این الگو ها و افزایش و کاهش ها با دقت بنگرید تا از آن ها به عنوان تجربه برای پیشبرد کمپین خود استفاده کنید.


    با کاربران فهرست تبلیغاتی خود مانند VIP ها رفتار کنید!

    هرکسی علاقه­ مند است تا احساس مهم بودن داشته باشد. داشتن رفتار و برخوردی خاص با مشتریان و کاربران که احساس خاص بودن را به آن ها القا کند نه تنها موفقیت کمپین شما را دو چندان می کند بلکه سبب بالا بردن سطح وفاداری مشتریان به کسب و کار شما می شود.


    محتوای ارزشمند و شنیدنی داشته باشید

    با پیشنهاد های داغ و ارائه دادن چیزهایی مانند تخفیف، بن های خرید و اخبار به روز درباره ی آخرین محصولات و خدماتتان کاری کنید که مشتریان حس کنند این خدمات و پیشنهادات را بجز شما از هیچ جای دیگری نمی توانند دریافت کنند. در پیامک های شما هربار که با مشتریان ارتباط برقرار می کنید باید چیز ارزشمندی در آن ها وجود داشته باشد.

    فهرست کاربران شما ممکن است آنقدرها پرجمعیت نباشد اما می تواند یک فهرست تبلیغاتی بسیار فعال و مفید باشد. شما می توانید  به کاربران خود برای فعالیت ها و بازدید هایی که از پست های شما بر روی صفحات اجتماعی متفاوت انجام می دهد به آن ها پاداش هایی بدهید. پیشنهاد دادن معاملات به صرفه و خدمات جذاب به مشتریان تاثیر بسیار چشمگیری بر سود و فروش شما خواهد داشت.


    بازخورد مشتریان را بدست آورید

    یکی دیگر از راههایی که حس VIP را به مشتریان خود القا کنید این است تا از فهرست کاربران خود نظرسنجی کنید؛ از آن ها نظرشان را بخواهید! برخی از این کاربران از سودآورترین مشتریان شما هستند پس باید توجه بالایی بر آن ها داشته باشید. هیچ چیزی بیشتر از یک نظرسنجی و بازخورد مستقیم از مشتریان نمی تواند نقاط ضعف و قوت تجارتتان را به شما نشان دهد.

    به ازای پاسخ دادن به این نظرسنجی ها و سوالات شما به مشتریانتان پیشنهاداتی بدهید تا ترغیب شوند و شرکت کنند. ارسال نظرسنجی ها و یا حتی سوال های کوتاه به همراه بن های خرید در بازه های زمانی مختلف می تواند یک روش بسیار مفید و کاربردی باشد.


    متن ها را شخصی کنید!

    افراد برای پاسخ دادن به متن ها و پیامهایی که به شکلی مستقیم و شفاف آن ها را مورد خطاب قرار داده است، علاقه ی بیشتری نشان می دهند. شما می توانید از نکته در کمپین پیامکی به نفع خود استفاده کنید آن هم با اقدامی به سادگی بردن نام گیرنده های مشخص در متن پیام های ارسالی، ارسال پیام های تبریک و خاص در روز تولدشان، سعی کنید پیام های ارسالی را مطابق با علایق و سلیقه ی هر یک از مشتریان، شخصی سازی و خاص کنید.

    در فهرست کاربران خود سلیقه های متفاوت و متنوع زیادی دارید؟ آن ها را بخش بندی کنید. شما با استفاده از قابلیت بخش بندی کردن فهرست مخاطبان خود به دسته بندی های مختلف می توانید برای هر یک از این دسته بندی ها نیز یک پیامک بخصوص تعریف کنید. با ایجاد محتوای مرتبط با سلیقه های مختلف و مطابق با علاقه مندی های آنان شما بیش از هر روش دیگری در رونق دادن به تجارت خود موفق خواهید شد و همچنین رابطه ای را با مشتریان برقرار کرده اید که پیش از این میسر نبود.


    کاربران خود را مشتاق نگهدارید

    بمحض اینکه شما اهرم مناسب را برای رونق دادن به تجارتتان و پیشبردن کمپین تبلیغاتی پیامکی خود یافتید، این بازی شکل خود را تغییر میدهد و تبدیل می شود به میدانی که شما باید برای نگهداشتن این موفقیت ها تمام تلاش خود را بکار گیرید.


    آن ها را با پیامک بمباران نکنید!

    ایا تابحال عضو یک سرویس پیامکی بوده اید که هربار به گوشی موبایلتان نگاهی انداختید پیامک های دریافتی متعددی را داشته باشید؟ اگر چنین اتفاقی افتاده است پس برایتان هیچ جای تعجبی نباید داشته باشد که بالاترین دلیلی که کاربران یک کمپین ترجیح می دهند از لیست خارج شوند و عضویت خود را لغو کنند این است که آن ها با حجم بی امانی از پیامک ها در ساعات مختلف شبانه روز روبرو شده اند.

    ارسال نابجا و بی حساب کتاب پیامک برای مشتریان و کاربران می تواند تخریب اعتبار برند و آزار مشتریان بالقوه شما را در پی خود داشته باشد. کلید موفقیت برای یک کمپین تبلیغاتی در سرویس های پیامکی این است که اولویت بندی زمانی داشته باشند و تمرکز خود را بر روی تعداد بالای پیامک ها قرار ندهند. محدود کردن ارسال پیامک ها به این تعداد که تنها دو یا سه پیامک در ماه ارسال شود هم ارزش محتوایی را نگه میدارد و هم سبب نارضایتی مشتریان شما نمیشود.


    پیامک ها را کوتاه و مختصر بنویسید!

    برخلاف ظرفیت برنامه های پیام رسان بسیاری که بر روی گوشی های هوشمند یافت می شوند، یک پیام کوتاه تنها گنجایش 160 کاراکتر یا حرف را دارد. پس اگر در همین محدوده ی حروفی بنویسید، پیامک ارسال شده به عنوان یک پیامک توسط گیرنده دریافت می شود، اما اگر بیشتر از 160 حروف داشته باشید، پیامک به صورت دو پیامک جداگانه برای مشتریان فرستاده خواهد شد. این یعنی اگر مشتریان شما از کاربران بسته های تخفیفی یا بسته های داده ای نباشند، ممکن است سبب به هزینه افتادن مشتریان خود شوید!

    هدف کلی بازاریابی پیامکی پیش از هرچیز بالا بردن ارزش تجارت و کسب و کار شما و مهم تر از ان بالا بردن ارزش مشتریان شما است. پیامی را بنویسید که بدون هیچ حرف و حاشیه ی اضافی پیشنهاد شما را مطرح کرده باشد و آن را به بهترین شکل به مشتری و گیرنده فهمانده باشید پس از واژگان غیرضروری استفاده نکنید.


    از سرویس های پیامکی جمعی به درستی استفاده کنید!

    به مانند هر چیز دیگری که شما قصد رشد دادن آن را دارید، پدید آوردن فهرست کاربران در کمپین پیامک های تبلیغاتی به زمان، صبر و پایداری شما نیاز  دارد. با بکارگیری مناسب ترین رویکرد، شما می توانید خود را از لذت و مزایای داشتن یک فهرست وفادار، فعال و کارآمد برخوردار کنید که مدام با ان ها در ارتباط هستید و اهداف تجاری خود را پیش می برید. کاربرانتان قدردان شما خواهند بود!

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها