لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    ارزش اس ام اس در بازاریابی مدرن
    با توجه به وجود میلیون ها اپ برای محصولات اندرویدی و اپل، فراموش کردن اس ام اس یا سرویس ارسال پیام کوتاه که یکی از اولین ویژگی های تلفن های همراه بوده ظاهرا آسان است.
    هنگامه خدابنده
    1395/12/21

    3414 نفر

    در جهانی که امروزه با اینستاگرام، توئیتر و اسنپ چت احاطه شده ایم، غالبا بازاریابان از اس ام اس غافل بوده و درعوض به انواع دیگر روش های دسترسی به مخاطب مثل ایمیل، نمایش آگهی و شبکه های اجتماعی روی می آورند. هر چند کمپین هایی از این دست که گفته شد هم قطعا اهمیت خاص خود را دارند، اما برقراری ارتباط با مشتریان از آنجاییکه برندها با استفاده از کانال های محبوب به ارتباط افراطی با مشتریان می پردازند مشکل شده است.

    وقتی که نتایج حاصل از کمپینی پایین تر از حد ایده آل باشد، بایستی به روش های جواب پس داده روی آورد. این مسئله برای بازاریابان عرصه دیجیتالی به معنی اس ام اس است. بسیاری از بازاریابان اعتقاد دارند اس ام اس دیگر قدیمی شده است و آنرا به نسبت انقلابی که گوشی های هوشمند در عرصه ارتباطات بوجود آورده اند ویژگی ای قدیمی می دانند.

    اما این تفکر صحیح نیست. در واقع، طبق نظرسنجی که Next Web انجام داده است، 90 درصد از پیام های اس ام اسی همچنان ظرف سه دقیقه اول از ارسال توسط دریافت کننده ها باز شده و مطالعه می شوند. با توجه به اینکه در سرتاسر جهان تعداد 1 میلیارد نفر گوشی همراه دارند، اس ام اس در واقع استاندارد ارتباطی جهانی را در اختیار بازاریابان قرار می دهد که سایر کانال ها نمی توانند آنرا تضمین کنند.

    بازاریابان موفق، به موازات پیش رفتن زمان نه تنها  از تکنولوژی هوشمند استفاده می کنند بلکه از "تلفن" نیز بهره لازم را می برند. اس ام اس در ترکیب با سایر ابزارهای برقراری ارتباط همانند ایمیل و رسانه های اجتماعی می تواند تجربه خرید روزانه بهتری را رقم بزند. در ادامه دلایل این ادعا را توضیح می دهیم.

     

    اس ام اس بسیار گسترده است

    افزون بر این واقعیت که اس ام اس می تواند به شمار وسیعی از مخاطبان برسد،  این را هم باید در نظر گرفت که اس ام اس استراتژی است که بدون نیاز به در اختیار داشتن اتصال اینترنتی قابل اجراست. برخلاف سایر انواع کانال های دیجیتالی، اس ام اس می تواند در محدوده ای گسترده تر و حتی در مناطق دور افتاده نیز بدست مشتری برسد. از این گذشته با توجه به اینکه کاربران عادت به باز کردن پیغام های دریافتی دارند، بازاریابان می توانند از کمپین های اس ام اسی به عنوان شیوه ارتباطی آشنا با مشتریان بهره ببرند.

    درحالیکه در ارتباطات دیجیتالی یکی از مسائلی که همیشه باعث نگرانی است حفط حریم شخصی می باشد، اس ام اس توسط اتحادیه صنعت ارتباطات ماهواره ای (CTIA) تحت قوانین مدون درآمده است. قانونگذاری های انجام شده باعث شده تا استفاده از کمپین های اس ام اسی و انصراف دادن از شرکت در آنها آسان شود، به این ترتیب حفظ حریم خصوصی کاربران و جلوگیری از بازاریابی اس ام اسی ناخواسته ممکن می شود.

     

    اس ام اس را می توان شخصی سازی نمود

    بعد از اینکه مشتریان دریافت پیام های اس ام اسی را قبول کردند، باید امکان کنترل کردن کمپین را به ایشان داد. یک راه خوب برای انجام این کار آنست که مرکز اولویت متمرکزی راه اندازی شود. به محض اینکه مشتریان شرکت در کمپین را انتخاب می کنند، این مرکز به هر یک از افراد امکان مدیریت نوع، تعداد و کانال های پیام را بدهد. این شیوه جابه جایی قدرت و دست به دست کردن آن از دست برند به مشتری می تواند وفاداری مشتریان را بالا برده و ارتباطات دیجیتالی را شفاف تر کند.

    طی تمام مدت چرخه حیات یک مشتری، ارتباطات معاملاتی بهترین روش برای به پیش بردن کمپین اس ام اسی دانسته می شود. کمپین های اس ام اسی معاملاتی، از تاییدیه خرید تا یادآوری قرار ملاقات را شامل شده و می توان آنها را از بعد از خرید یا قبل از انجام خرید بعدی اجراسازی کرد. به عنوان مثال، بعد از بسته بندی شدن خرید یک مشتری، برند می تواند پیامی به همراه اطلاعات لازم برای ردیابی بسته خرید به این فرد ارسال کند. یا قبل از خرید می توان از تکنولوژی مکان یابی جغرافیایی استفاده کرده و در صورتی که مشخص شد خریداران در فاصله نزدیکی نسبت به فروشگاه زندگی می کنند، به جای ارسال محموله پستی، آن را تحویل فروشگاه نزدیک محل زندگی مشتری داد.

    پیام معاملاتی باعث تضمین مشارکت شده، حس فوریت داشتن ارتباط را افزایش می دهد و روابط مشتری با برند را به سطحی فراتر از خرید ارتقا می دهد. به همین منوال، از آنجاییکه پیام های معاملاتی را می توان به آسانی در ایستگاه های بازرسی تجارت الکترونیکی ادغام نمود، آشنایی با اس ام اس نیز به موازات حرکت به سوی کمپین های پروموشنال افزایش می یابد. به هر حال شخصی سازی چه در قالب اس ام اس انجام شود، ایمیل و یا کانال های دیگر، نتیجه خوبی در بر دارد و مشارکت برند و مشتریان را افزایش می دهد.

     

    امکانات و جزئیات خرید سامانه پیامکی

     

    اس ام اس انعطاف پذیر است

    کمپین های اس ام اسی بیش از هر چیز دیگری، در چرخه حیات مشتری یک نقطه تماسی حیاتی محسوب می شوند. اس ام اس می تواند کارهایی از قبیل تسهیل فعالسازی محصول، افزایش داونلود اپ های موبایلی و یا حتی مشارکت دادن مشتریان در نظرسنجی های زنده در مورد محصولات را دربربگیرد.

    اس ام اس آزادی اجراسازی کمپین های مختلفی را به بازاریابان می دهد، که از آنجمله می توان به خوشامدگویی، معامله، وفاداری، پیشرفت و غیره اشاره داشت.  اس ام اس همچنین ویژگی هایی را دارد که بازاریابان برای افزایش اثرگذاری کمپین های خود قادر به استفاده از آنها می باشند. به عنوان نمونه، وقتی مشتری اقدام به خرید محصول خرده فروش می کند، می شود از همان فروشگاه متنی حاوی تشکر یا نظرسنجی را برای مشتری ارسال نمود. این پیام، دانلود اپلیکیشن و یا گزینه اعطای جایزه به مشتری در صورت ارسال جواب با پیام متنی را هم می تواند بدنبال داشته باشد. بازاریابان هم قادرند از همین دست پیام هایی که مشتری را وادار به اقدام می کند استفاده کرده و تعاملات مشتری با برند راحفظ کرده و آنرا بدل به خرید کنند.

    انعطاف پذیری اس ام اس باعث می شود که بازاریابان بتوانند راه حل هایی را پیدا کنند که به بهترین وجهی به نفع شان تمام شود . بازاریابان می توانند پیام چند رسانه ای از طریق متن را هم مورد استفاده قرار بدهند. با این وجود، پیام چند رسانه ای قابلیتی است که برای بسیاری از برندها هزینه کرد اضافی محسوب می شود، این درحالیست که اس ام اس را می توان با شامل کردن لینک هایی به ویدئوها، فرم ها یا تصاویر به همین منظور به کار برد.

    کمپین های ایمیلی و آگهی های نمایشی مطمئنا استراتژی های بازاریابی موثری هستند، اما تنها گزینه های در دسترس این زمانه به شمار نمی آیند. با یکپارچه سازی ارتباطات اس ام اسی و درهم آمیختن‌شان با کمپین های بزرگتر، برند ها قادرند مشتریان را در مسیر خریدی که از آنها انجام می دهند در بسیاری از نقاط تماس موجود وادار به مشارکت کنند. در واقع هماهنگ سازی تمام تلاش ها به هنگامی که با کانالهای چندگانه ای سر و کار دارید بهترین راه حل است.

    غالبا اس ام اس نادیده گرفته می شود، امابه عنوان آپشن افزوده به هر کمپین بازاریابی دارای ارزش است.

    یادتان باشد قدیمی بودن اس ام اس و یک طرفه بودنش به معنی خسته کننده‌بودن و بلا استفاده بودن نیست. حال آیا آماده استقبال از این روش ارتباطی هستید؟

     

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها