لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    10 قانون طلایی و بسیار موفق برای بازاریابی پیامکی
    همانگونه که در مقالات پیشین مورد بحث قرار گرفت، واژگان و جملاتی که انتخاب می کنید، مخصوصاً اگر درباره ی بازاریابی پیامکی صحبت کنیم، قدرتی بی بدیل دارند. اگر به هنگام نوشتن پیامک ها با دقت کافی واژگان و جملات خود را انتخاب کنید، به سادگی می توانید با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای مشتریان خود، فروش محصولات خود را بالا برده و مخاطبین را با برند، شرکت و یا بازار خود نزدیک کنید.
    آرش علیمحمدی
    1396/07/01

    3911 نفر

    با نظر به این واقعیت که به هنگام نوشتن پیام‌ها فضای محدودی برای تعداد واژگان مورد استفاده وجود دارد، بازاریابی پیامکی و سرویس های ارسال پیامک از آن دسته ارتباطات و تبلیغاتی است که در زمان استفاده از آن باید از جملات قدرتمند و نافذ استفاده کرد و با این کار مشتری را برای خرید کردن از برندتان ترغیب کرده و فروش خود را بالا ببرید.

    در این مقاله، ما برای شما چند قانون طلایی و همچنین راهنمایی های مفیدی برای استفاده از جملات مناسب برای شما گرد هم آورده ایم تا با استفاده از آن ها بازاریابی پیامکی خود را بیشتر از هر زمان دیگری کارآمد کنید.


        1 - اولین نفر باشید!

    بخاطر اینکه رتبه ی موفقیت برند تجاری خود را در بازارهای مورد نظر خود مطمئن سازید، به هنگام نوشتن پیامک ها از جمله ی "نخستین نفر باشید که..." استفاده کنید. این متن به مشتری شما این پیام را می رساند که آن ها به موضوع یا یک محصول دسترسی انحصاری و خاصی دارند، برای مثال، فکر می کنند این قدرت یا موقعیت برای آن ها فراهم شده تا به آخرین محصولات تولید شده می توانند نگاهی بیاندازند. از واژگانی مانند "مال شما" و "تجربه کنید" هم استفاده کنید اما از بکار بردن واژگانی مانند "بخرید!" پرهیز کنید چرا که در اغلب اوقات به نتیجه ای کاملاً برعکس منجر شود. این جملات و واژگان هنگامی قدرت بالاتر و بیشتری خواهند داشت که به معنای واقعی مشتری شما اولین کسی باشد که محصول شما را خریداری می کند و برای برخورداری از این موقعیت،  آن را قیمت ویژه ای نیز پیشنهاد کرده اید و می توانند محصول جدید شما را بدین شکل پیش خرید کنند. علاوه بر این، ارسال این پیامک با این متن به مشتری شما حسی را القا می کند که انگار خریدن این محصول کاری ضروری است.


        2 - ارزش دادن

    برای برخی از مشتریان شما، ویژگی های خاص یا مواردی که محدود به کیفیت و مشخصات محصول می شوند اهمیت چندانی ندارند، بلکه اغلب آن ها به دنبال موضوعات دیگری مثل ارزش و احترام دریافتی از برند و فروشنده ی خود هستند و برای به دست آوردن این ارزش، اولویتی بسیار بالاتر از هر چیز دیگری قرار می دهند. بهترین مثال برای این موضوع صنعت بازی های کامپیوتری است که مردم را مشتاق به خریدن محصولاتی می کند که ممکن است اصلاً نیازی به آن ها نداشته باشند اما این صنعت با استفاده از تبلیغات توام با ارزش و احترام، موفق به دریافت سود بسیار خوبی از تبلیغات خود شده است.

    برای بهره بردن از این موضوع بهتر است که شرکت شما خدماتی بلند مدت را ارائه کند که قابلیت عضویت هم برای مشتریان داشته باشند. در این مثال، کسانی که به عضویت کمپین تبلیغاتی شما در آمده اند، با دریافت پیامک ها و معاملات و پیشنهادات ویژه ی شما احساس احترام و ارزش می کنند.


        3 - تخفیف

    یک واژه ی بسیار کارآمد و تاحدودی جادویی است تا در آن واحد هم حس خرید ضروری را به مشتریان شما القا کند و هم سبب دریافت یک بازخورد سریع برای خریداری محصول از طرف مشتریانتان شود. اطلاع رسانی میزان تخفیف چه به صورت عددی (مقدار دقیق تخفیف) و هم به صورت درصدی می تواند در متن پیامک آورده شود، انتخاب بین این دو روش بستگی به شما دارد اما بر اساس تجربه این موضوع ثابت شده است که برای محصولاتی که قیمت کمی دارند، نشان دادن قیمت به صورت درصد، از جذابیت بالاتری برای مشتریان برخوردار است. یک موضوع حائز اهمیت دیگر این است که مشتریان نسبت به تخفیف های تقریبی واکنش چندانی نشان نمی دهند و بهتر است میزان تخفیف در نظر گرفته شده را به صورت دقیق ذکر کنید.


        4 - پرفروش ترین ها

    استفاده از این واژه در متن پیامک‌های تبلیغاتی تاثیر فوق العاده ای دارد و به راحتی به مشتریان شما نشان می‌دهد که کدامیک از محصولات شما محبوب‌ترین بوده و توسط بسیاری از مشتریان دیگر انتخاب شده است و برای آنان نیز ممکن است گزینه‌ای مناسب باشد. استفاده از این واژه به مشتریان شما این پیام را القا می‌کند که برای جا نماندن از آخرین روندهای معتبر و محبوب بازار در دنیا بهتر است که از این محصول استفاده کنند و هرچه سریع‌تر آن را سفارش دهند. به بخش غریزی وجود انسان این پیام را می رساند که اگر دیگران همگی در حال استفاده از این محصول هستند، پس چرا من از آن برخوردار نباشم. همچنین رسانای این پیام هم هست که این محصول دارای ارزش کافی بوده، مورد اطمینان است و حتماً ارزش بهای پرداختی اش را دارد.


        5 - همین حالا!

    قبلاً به استفاده از این جمله ی ساده در متن پیامها تاکید داشته ایم، اما آنچنان قدرتمند و کاربردی است که هیچ فهرستی بدون وجود این مورد کامل نخواهد بود. استفاده از جمله ی کوتاه (همین حالا!) به منظور تحریک ذهن مشتری و ترغیب آن ها برای احساس ضرورت کردن در قبال خرید محصول شما، عملکرد بسیار خوبی را دارد. بطور معمول در پیام هایی مانند (همین حالا عضو شوید!) یا (همین حالا خرید کنید!) مورد استفاده قرار می گیرد. البته که استفاده از این واژه قدمتی کهن دارد، اما فکر کنید با این واژه ی کوتاه و چند حرفی چقدر ساده تر به هدفتان می رسید.


        6 - حراج!

    واژه ی (حراج) یکی از یاران قدیمی دنیای بازاریابی و تجارت است،. با اینکه امروزه در بازاریابی استفاده از این واژه بسیار زیاد و رایج شده است، اما هنوز دارای همان قدرت و نفوذ همیشگی خود است. گذشته از تمام این موضوعات، کیست که یک معامله ی خوب را دوست نداشته باشد؟ حتی شرکت هایی وجود دارند که اساس فروش و بازاریابی خود را بر یک حراج دائمی بنا کرده اند و مشتریان آن ها نیز بی وقفه در حال اضافه شدن و یا خرید های چندباره هستند. تا آن زمانی که شما با ملزومات دنیای تجارت و فروش پیش می روید؛ استفاده از واژه ی قدرتمندی همچون (حراج) می تواند یک کمک بزرگ به فروش شما بکند.


        7 - شما و مال شما!

    در اینجا لازم است اشاره کنیم که ما باز هم پیش از این به این دو واژه اشاره داشته ایم اما قدرت و تاثیر آن ها سبب شده تا در این فهرست باشند و دوباره درباره ی آن ها توضیح داده شود. استفاده واژگانی مانند (شما) و (برای شما) به مشتریانتان این احساس و فکر را میرساند که شما به آن ها (به شکلی شخصی و خاص) اهمیت می دهید و برایشان ارزش قائل هستید و زمانی که درباره ی بازاریابی پیامکی صحبت می کنیم، همه چیز خاص و شخصی است. استفاده از این واژگان ساده چنان تاثیری را بر جای می گذارند که به راحتی به اوضاع فروشتان رونق ببخشند. به نکته ی بعدی دقت کنید تا استفاده از شما و مال شما معنی بهتری برایتان پیدا کند و کاربرد آن را بفهمید.


        8 - یادآوری کنید!

    به این نکته توجه کنید که مشتریان شما مشغله های زیادی دارند، پس فرستادن پیامک های یادآور همیشه یک کار مفید و درست به نظر می رسد. تمام شواهد و تجارت دنیای بازاریابی این موضوع را ثابت می کنند که مشتریان بسیار قدردان این موضوع خواهند بود که شرکت ها به فکر آنها باشند که خرید خود یا پیشنهادات ویژه را از دست ندهند و این کار با دریافت پیامک های یادآور از طرف شرکت ها میسر می شود. بهترین مثال برای این موضوع می تواند یادآوری کردن رویداد های تازه در قیمت ها یا اینکه استفاده از امتیازهایی که به دست آورده اند باشند. این پیامک کوتاه می تواند حاوی این متن باشد: به یاد داشته باشید! برای استفاده از اخرین تخفیف های برخوردار شده، تنها 3 ساعت زمان باقی مانده است.


        9 - راهنمایی ها

    بازاریابی پیامکی تنها برای استفاده به منظور فروش و حراج و این موضوعات نیست. همه ی مشتریان شما ممکن است هر از چندگاهی نیاز به کمک داشته باشند. ارسال پیامک هایی برای مشتریان که حاوی متن هایی مفید و کارآمد باشند درباره ی نحوه ی استفاده از محصولات یا حتی نگهداری مناسب از ان ها و همچنین راهنماهی هایی برای داشتن یک تجارت و کسب و کار بهتر می تواند یک رابطه ی عمیق و قدرتمند بین شما و مشتریانتان به وجود اورده و به آن ها ثابت کند که شما برای ان ارزش و احترام بالایی قائل هستید و این کار احتمال اینکه در آینده به سمت شما بازگردند و خرید دوباره ای انجام بدهند. از این روش همچنین می توان به این منظور استفاده کرد تا در حیطه ی کاری خود، شرکت یا کسب و کار خود را آگاه و با معلومات بالا نشان دهید.


        10 - ممنون!

    این واژه ی کوچک تاثیر بسیار قدرتمندی دارد. به مشتریان خود کمی توجه کنید، آن هم به سادگی یک قدردانی که از آن ها برای استفاده از خدمات یا محصولات شما بجا می آورید. وقتی به یکی از اهداف تجاری خود دست یافتید، از مشتریان خود با یک معامله و پیشنهاد خوب تشکر کنید یا اینکه یک پیامک تشکر برای آن دسته از کاربران و مشتریانی که به تازگی در کمپین تبلیغاتی شما عضو شده اند ارسال کنید. زمانی که موضوع بازاریابی پیش کشیده می شود، این امر یک قانون طلایی برای موفقیت شماست که حرفه ای ها ان را رعایت کرده اما متاسفانه توسط بسیاری نیز نادیده گرفته می شود.

     

     

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها