لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله
    6 نکته برای داشتن یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق
    مدیریت صحیح کمپین های بازاریابی پیامکی کار چندان ساده ای نیست. در این مطلب ما به چندی از نکات مهم درباره ارسال پیامک ها به مشتریان و در رسیدن به بازاریابی پیامکی موفق اشاره خواهیم کرد.
    روح اله عبدالهی
    1396/01/17

    4049 نفر

    به طور میانگین 6/8 تریلیون پیامک در سال ارسال می شود، به طوری که از این میزان به طور روزانه 6 میلیارد پیامک فقط در ایالات متحده فرستاده می شود.

    این میزان بیش از 20 برابر تعداد توییت ها و 12 برابر تعداد پیام هایی است که از طریق فیس بوک به طور روزانه ارسال می شود.

    با وجود این حجم از ارسال پیامک، تعجبی ندارد که تیم های بازاریابی تا این اندازه بازاریابی پیامکی را موفق می دانند.

    اگر شما دارای کمپین پیامکی موبایلی هستید یا به فکر داشتن آن می باشید، ما در ادامه به چند نکته اشاره می کنیم که می تواند برای شما مفید باشد.

     

    1 – مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید (ارسال پیامک هدف دار)

    من اغلب می شنوم که مردم از دریافت پیامک ها یا ایمیل های بازاریابی شکایت می کنند. اکثر مردم اعلام می کنند که " تقریباً تمام پیام های بازاریابی دریافتی آنها به درد نخور و بی فایده هستند."

    اما اگر کمی عمیق تر بنگرید متوجه می شوید که وقتی شما پیامک مناسب را به مشتری مناسب بفرستید آنها می گویند " من آن پیامک را دوست داشتم، اما آن صرفاً یک پیامک بازاریابی نبود، بلکه آن برای من سودمند بود." این یک بازاریابی پیامکی موفق است

    تقسیم بندی و هدف گذاری بدین معناست که مطمئن شویم افراد مناسب ترین و مرتبط ترین پیامک ها را دریافت می کنند. این کار می تواند تشابه بین یک پیام اطلاع رسانی و اسپم را از بین ببرد.

    CRM (فعالیت های مدیریت روابط با مشتری) خود را با پلتفرم پیام رسانی خود یکپارچه کنید. شما حتماً باید از تاریخچه خرید، طبقه بندی جمعیتی و اطلاعات دیگر استفاده کنید تا مطمئن شوید که پیام مناسب را به فرد مناسب می رسانید. از آنجایی که اکثر مشتریان شما دارای گوشی هوشمند هستند شما می توانید پیگیری کنید که کدام کمپین های موبایل کلیک دریافت می کنند و مشتریان با آنها ارتباط برقرار می کنند، این به شما کمک می کند تا به تدریج با گذشت زمان پیشرفت کنید.

     

    2 – بازاریابی پیامکی موفق با زمان بندی کلیدی.

    گفته می شود که همه چیز در زمان بندی است. اگر می خواهید کمپین پیامکی شما موفق باشد باید دو جنبه مهم زمان بندی توجه کنید.

    اول، پیامک های دارای زمان پایان نامحدود موفقیت کمتری نسبت به پیامک های دارای تاریخ انقضاء دارند. متن پیام  شما باید حاکی از این باشد که زمان فروش یا خدمات پیشنهادی ویژه شما به زودی به پایان خواهد رسید و مشتریان را به اقدام سریع وادار کند.

    دومین جنبه از این نکته هیچ ارتباطی با جنبه قبلی ندارد. شما می خواهید مطمئن شوید که پیامک های شما در زمان های مناسب ارسال می شوند. برای مثال، وقتی کسی یک محصول خاص را خریداری می کند شما می توانید به او یک پیامک درباره محصولات مرتبط دیگر ارسال کنید، به امید این که او را به آن محصولات نیز علاقه مند سازید.

     

    پیشنهاد میشود مقاله : ارسال پیامک تبلیغاتی - پیامک انبوه را هم مطالعه کنید

     

    3 - در بازاریابی پیامکی، پیام های واکنشی قدرتمند هستند

    میانگین میزان باز و خوانده شدن ایمیل ها به تدریج در طول 24 ساعت افزایش می یابد. در صورتی که میانگین باز و خوانده شدن پیامک ها شگفت انگیز است، به طوری که 70 درصد از پیامک ها در 60 دقیقه اول دریافت خوانده می شوند.

    این موضوع فرصت ارسال پیامک های واکنشی را فرآهم می کند. برای مثال، اگر شما در طول یک دوره زمانی دارای مشتری های دائمی بوده اید و اکنون آنها دیگر به فروشگاه شما مراجعه نمی کنند، می توانید با ارسال یک پیامک دارای پیشنهادات ویژه آنها را وادار به بازگشت کنید.

    این پیامک‌ها می‌توانند در واکنش به هر گونه فعالیت (یا عدم فعالیت) مشتری باشند، برای مثال، نیامدن مشتری برای بازدید از فروشگاه تجاری شما یا خرید یک محصول خاص. این پیام‌های واکنشی همچنین روشی عالی برای گرفتن بازخورد از مشتریان شما است. اگر آنها در این ماه پنج بار از فروشگاه شما بازدید کرده‌اند شما می‌توانید از آنها نظرسنجی انجام دهید تا درباره مشتریان اختصاصی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

     

    4 – پیامک های کوتاه، دلنشین و ساده

    برای داشتن یک کمپین پیامکی موفق پیروی از این نکته اهمیت زیادی دارد. اولاً، به خاطر داشته باشید که اکثر اپراتورهای موبایل طول یک پیامک را به 160 کاراکتر محدود کرده اند. ثانیاً، بهتر است شما در پیامک خود هر چه زودتر به اصل مطلب بپردازید.

    پیامکی خوب است که فوراً به اصل مطلب بپردازد، راهنمایی های ساده ای برای انجام درخواست های خود ارائه کند و به مشتری بگوید که تاریخ انقضای این پیشنهاد به زودی به پایان خواهد رسید. همچنین لازم است اطمینان حاصل کنید که موارد کم اهمیت و بی مورد را برای مشتریان خود نمی فرستید. چیزهایی را بفرستید که می دانید حداقل در آینده آنها را پیگیری خواهید کرد. پیام های متنی بیهوده و بی معنی قطعاً مشتریان شما را آزار خواهند داد، این چیزی است که شما مشخصاً می خواهید از آن اجتناب کنید.

     

    5 - لینک های خود را آراسته کنید

    واقعیت این است که آدرس های URL حتی در حالت عادی نیز ظاهر خوشایند و مناسبی ندارند، چه برسد به این که افزونه ها و پسوندهای اضافی نیز به آنها افزوده شود. بهترین روش برای حل این مشکل استفاده از یک کوتاه کننده URL مانند: Goo.gl یا Bit.ly است. این کوتاه کننده ها آدرس های طولانی و بدشکل شما را گرفته و آنها را به URL های کوتاه تغییر شکل می دهند به طوری که نمای بسیار بهتری نیز پیدا می کنند.

    مزیت دیگر استفاده از کوتاه کننده های URL این است که در فضای موجود شما نیز صرفه جویی می شود. ما قبلاً درباره میزان اهمیت آن برای کوتاه و ساده نگاه داشتن لینک ها صحبت کرده ایم.

     

    6 – یک فرستنده اسپم نباشید

    در آخر، به خاطر داشته باشید که توانایی ارسال یک پیامک به یک مشتری بالقوه (یا سابق) یک امتیاز محسوب می شود نه یک حق. اگر شما به طور مکرر باعث آزار مشتریان شوید یا پیامک های بی معنی برای آنها ارسال کنید، در نتیجه فرصت استفاده از این امتیاز را از دست خواهید داد. هیچ کس پیام های اسپم را دوست ندارد پس شما نیز آنها را ارسال نکنید.

    پیامک های خوب بهتر است پیش بینی شده، شخصی و مرتبط باشند. یک پیامک بازاریابی خوب پیامکی است که مشتری شما بی صبرانه منتظر دریافت آن باشد. این نقطه ای است که شما باید به آن برسید.

     

    فرصت

    انجام صحیح کمپین های پیامکی کار دشواری است. اگرچه مشتریان به نادیده گرفتن اسپم ها در ایمیل عادت دارند ( به لطف پوشه های اسپم)، اما در مورد پیامک های اسپم این گونه نیست. این بدین معناست که شما باید به تعادل مناسبی بین محتوای پیام خود و زمان ارسال آن دست پیدا کنید.

    اگر شما بتوانید به طور موفقیت آمیزی این دو مورد را با هم هماهنگ کنید، شانس داشتن یک کمپین پیامکی موفق را نیز افزایش می دهید.

     

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    دانلود اپلیکیشنتعرفه پنل‌ها